We hebben inmiddels wel genoeg geluld over zaken waar we geen invloed op hebben. Ook voor u tijd om eens uit die slachtofferrol te stappen. "Ik mis managers met ballen."
Dat zegt Jeroen van der Schenk, E-commerce Man van het Jaar, in het februarinummer van Emerce. De uitdaging voor Van der Schenk was om de ‘oerconservatieve' autobranche voor zich te winnen met Garageselect.nl. Hoe dat begon? "Ik belde met een garagebedrijf en kreeg te horen dat ik maar gewoon vier weken moest wachten voor ik aan de beurt was voor een onderhoudsbeurt. Dat moet veel sneller en efficiënter kunnen, dacht ik meteen. Daarna is het idee van Garageselect ontstaat," vertelt hij in Emerce. Inmiddels zijn er zevenhonderd bedrijven aangesloten.
Slachtofferrol
"Automotive is een weinig kritische branche, waar vaak gediscussieerd wordt over factoren waar dealers of importeurs weinig invloed op hebben. Met die slachtofferrol los je niet je problemen op. Ik mis de managers met ballen, die durven te innoveren." Zelf put hij inspiratie uit de partijen die wel openstaan voor nieuwe businessmodellen. "Ik doe niet aan werving. Autobedrijven moeten geloven in internet, in de kracht van sociale media, anders levert deelname aan Garageselect alleen maar veel gedoe en gezeur op."