Volkswagen werkt in de VS samen met MIT, het Massachusetts Institute of Technology, samen aan autonavigatie van de toekomst. Een beetje druk, 3D meets augmentede reality, maar fraai om te zien.
Het navigatiesysteem is onderdeel van een project, waarbij Volkswagen en MIT op weg zijn de ultieme robotauto te maken. Affective Intelligent Driving Agent (AIDA) ondersteunde in een eerdere versie de bestuurder via een pratend robothoofd in het dasboard. Versie 2.0 is een stuk minder opdringerig, maar tegelijkertijd wel bijzonder aanwezig.
Virtual Reality
Een stuk voorruit, het hele dashboard en de spiegels veranderen namelijk in één grote virtual reality-projectie. De volgens Volkswagen en MIT relevante informatie wordt er op het juiste moment op verstrekt, maar het leidt wel een beetje af van het verkeer. Wat beter nieuws is: het systeem leert, net als zijn voorganger, alles over de baas. Zo zal het de patronen herkennen waarin die zich verplaatst, de favoriete eetgelegenheden en meldt ook spontaan daarop afgestemde interessante wetenswaardigheden over de omgeving.
Bekijk hier de demo:
Lees ook:
-
Intel stapt in Layar
-
Layar disruptief
-
Augmented reailty fact sheet
-
Layar op een derde alle smartphones
Elke week het beste van TechBusiness in de mail? Vraag de nieuwsbrief aan.