Olcay Gulsen ceo SuperTrash
Ze staat vooral bekend als het liefje van voormalige voetbalgrootheid Edgar Davids, maar ook met haar eigen SuperTrash timmert Olcay Gulsen al eventjes aan de weg. Het modemerk, dat inmiddels in meer dan 1.650 vestigingen over de hele wereld wordt verkocht, is 100 procent haar eigen marketingmachine. Ook op social media.
Ze heeft daarbij natuurlijk het voordeel dat ze dankzij Davids een halve BN’er is. Maar dat buit ze slim uit. La Gulsen, in 2009 door Quote verkozen tot een van de 30 meest succesvolle zakenvrouwen van het land, is nu zelfs bekender dan het merk dat ze heeft bedacht. En dat resulteert in talloze fanpagina’s op Facebook en Hyves – de ultieme droom van elke ceo, want meer gratis, positieve en relevante pr kun je niet krijgen.
Nu doet Gulsen zelf ook wel wat. Zo geeft ze haar 16.049 volgers op Twitter bijvoorbeeld naast zakenbeslommeringen ook foto’s van zichzelf in bikini. Flauwe pr misschien, maar het mens verkoopt kleding, dus zo’n tweet is in ieder geval heel wat effectiever dan de zoveelste bedrijfsupdate, een euvel waar veel collega-ceo’s aan lijden…
Vergeleken met ’s werelds grootste stijlicoon Lady Gaga mag ze dan nog een amateur zijn (ze staat slechts #31.955 op de lijst van beste twitteraars), in Nederland zet Gulsen zichzelf met social media haast on-Nederlands in de markt. Conclusie: een ceo die drommels goed beseft dat het ‘merk ik’ het ‘merk wij’ via social media goed kan versterken.
In cijfers
116.000 zoekresultaten op Twitter
16.049 followers op Twitter
2.797 tweets verzonden
642 video’s op YouTube
078 SuperTrash-volgers op Linkedin
Eindoordeel: Heldin
Rutger Huizenga is creatief directeur van SocialPeople Meer lezen? mt.nl/socialmedialat De zoekopdrachten zijn uitgevoerd op 28 augustus.
> Dit artikel is afkomstig uit MT Magazine. Klik hier om het magazine online te bestellen.