Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De dag van Otto Nan

“In het begin was er zoveel bij te sturen en te veranderen aan de organisatie dat ik heel vaak hier, in het Lloyd hotel, bleef overnachten. Ik was toen letterlijk 24 uur per dag aan het werk. Maar nu, twee jaar na de opening, loopt het allemaal een stuk beter. Ik blijf hier alleen nog voor mijn plezier slapen.”

Otto Nan (38) is samen met Suzanne Oxenaar de initiatiefnemer van het Lloyd Hotel in Amsterdam. Het hotel is in twee jaar tijd internationaal een begrip geworden. Reizigers uit de hele wereld weten ‘Het Lloyd’ te vinden.
“Zakenmensen, rugzaktoeristen, kunst- en cultuurliefhebbers, iedereen kan bij ons terecht. We hebben goedkope kamers van een ster maar ook duurdere van vijfsterren. De dikte van je portemonnee maakt bij ons niet uit. Daarnaast hebben we een ‘culturele ambassade’ die de gasten informeert over kunst en cultuur in ons land en die in de verschillende ruimtes van het hotel exposities, concerten en voorstellingen organiseert. Nu hebben we bijvoorbeeld voor de deur een kunstwerk staan dat heet ‘The Llove Inn’; een auto op poten van vijf meter hoog geplaatst, waar je in kunt overnachten.”
“In deze twee jaar heb ik geleerd dat ik veel zuiniger met mijn tijd moet omgaan. Dus niet de hele dag maar wat rondrennen. Het is de kunst om op het juiste moment beslissingen te nemen of het personeel aan te spreken. Ik ben erachter gekomen dat timing het belangrijkst is.”
“Ik heb nu gemiddeld vier afspraken op een dag en tientallen korte gespreken met de mensen die hier werken. Het ene moment praat ik in de keuken over de smaak van de bouillon. En het volgende moment heb ik een afspraak met een van de commissarissen om de strategie van de komende vijf jaar te bespreken. Dat maakt het voor mij zo ongelooflijk leuk om te doen.”
“In het komende jaar zal er voor mij veel veranderen. We zijn serieus aan het onderzoeken of we ook in andere Europese hoofdsteden dit soort hotels kunnen neerzetten. Dat betekent dat ik veel zal reizen en mensen zal moeten overtuigen van de haalbaarheid van onze ideeën. Dat is eigenlijk precies zoals we tien jaar geleden begonnen zijn. Alleen heb ik nu veel meer ervaring en hebben we met het Lloyd Hotel in Amsterdam bewezen dat het kan.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.