Zevenduizend nietsvermoedende, trouwe medewerkers van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) zijn maandag per e-mail ontslagen door hun academische werkgever.
Toen deze enorme groep, vrijwel iedereen die in dienst is van de RUG, maandag de computer aanzette, werd ze althans getrakteerd op een verrassend mailtje waarin werd aangekondigd dat hun e-mailbox spoedig zou vervallen wegens het ‘recente beëindigen van hun dienstverband’.
Volgens Jos Speekman van de RUG ligt de oorzaak bij een computer die ’s nachts kapot was gegaan, waardoor een andere constateerde dat duizenden emailaccounts waren opgeheven. Hierop werden de vertrekmailtjes rondgestuurd.
(De Telegraaf)



