Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Chatten via mobiele telefoon

Chatten wordt op de mobiele telefoon net zo eenvoudig als vanachter de pc. Vodafone gaat Windows Live Messenger ‘mobiel’ maken. Hiertoe is een alliantie aangegaan met Microsoft. De telecomgigant heeft daarbij exclusieve rechten bedongen. Ook met Yahoo is een dergelijk samenwerkingsverband afgesloten.

Vodafone heeft dat tijdens de telecombeurs 3GSM in Barcelona bekend gemaakt. De Nederlander Frank Rövekamp, global chief marketing officer van de Vodafone Group, verwacht dat het mobiele internet hierdoor een enorme impuls krijgt. Tijdens het chatten zal de mobiele gebruiker geen enkel verschil met de pc merken. Vodafone wil precies dezelfde mogelijkheden bieden zoals het uitwisselen van foto’s en andere bestanden tijdens het chatten. De MSN-dienst zal ook in Nederland worden uitgerold.
 
Rövekamp weigerde iets over de prijzen te zeggen. Mogelijk wordt de dienst goedkoop aangeboden in ruil voor advertenties. Vodafone is niet bang dat de populariteit van instant messaging ten koste van sms gaat. Beide vormen van communicatie zullen naast elkaar bestaan. Bovendien wordt het straks gemakkelijker tijdens het chatten vanachter de pc een sms’je te sturen. Ook dat levert inkomsten op.
(Telegraaf)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.