Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

BN’ers willen meer belasting betalen

Wat inkomen betreft horen ze tot de hoogste 10 procent van Nederland. En ze willen graag méér belasting betalen.

Schrijver Geert Mak, voetballer Khalid Boulahrouz, sidekick Jan Mulder, mediaondernemer Harry de Winter en anderen doen vandaag in de Volkskrant een oproep aan premier Balkenende. In een ingezonden brief bedanken zij de premier dat hij de afgelopen jaren zo goed voor de rijke Nederlanders heeft gezorgd. ‘U hebt de hypotheekrenteaftrek in stand gehouden, evenals onze koopkracht. Bedankt Balkenende! Maar wordt het niet wat te dol?’

De zestien ondertekenaars van het manifest leveren graag hun kinderbijslag in, hun hypotheekrenteaftrek, betalen graag een hogere ziektekostenpremie. En als ze 65 zijn, betalen ze met alle liefde en plezier mee aan de AOW.

Allemaal om de arme kant van Nederland meer kansen te geven: gratis kinderopvang, meer woningen voor starters, betere zorg voor chronisch zieken, gehandicapten en minima, een hogere AOW-uitkering voor degenen die alleen daarvan rond moeten komen. ‘Wij hoeven niet rijker te worden ten koste van medeburgers die het een stuk minder hebben. Dit gaat om rechtvaardigheid, om het behoud van een zeker evenwicht.’ Ze vinden het niet te verkroppen dat de verschillen tussen arm en rijk in de afgelopen kabinetsperiode zijn toegenomen.

De ondertekenaars zijn door GroenLinks bij elkaar gebeld. Het manifest is de aftrap van de campagne die voor de Groenen vandaag officieel begint.
(De Volkskrant)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.