'Als ik er ooit nog eentje zou kopen, moest die wel heel bijzonder zijn'
Waarom twee Volvo's uit dezelfde familie?
"Ja, die wissel ik om. In de gele 850 T-5R rijd ik in de lente en de zomer, de groene haal ik in de herfst en winter van stal. De liefde voor de 850 heb ik overgeërfd van mijn ouders. Mijn vader had er één in 1991, vlak nadat hij was uitgekomen, en vanaf dat moment ben ik er al verliefd op. Ik heb er intussen vier versleten. De topmodellen van de 850 serie zijn de R-versies. En dan ook nog in het geel, dat is voor de liefhebber de ultieme auto."
En waarom ook nog een RangeRover erbij?
"Ook de liefde voor RangeRover is bij mij al lang aanwezig. Toen ik 19 was, kocht ik mijn eerste. Later heb ik nog een driedeurs uit Engeland gehaald. Toen ik die van de hand deed, heb ik me voorgenomen er ooit nog eentje te kopen, maar die moest dan wel echt bijzonder zijn."
En dat is deze?
"Ja. Twee jaar geleden zag ik op eBay een vierdeurs RangeRover, uit de allereerste productie in 1981. Helaas werd ik overboden. Na een half jaar zag ik er weer een. Ook toen werd ik overboden, maar die koper heeft hem nooit opgehaald. Na een maand of drie kon ik hem toen kopen. Samen met mijn vriendin ben ik hem gaan halen in Engeland en daarna heb ik hem naar mijn schoonvader gebracht die een garagebedrijf heeft. Ik dacht dat de auto in goede staat was, maar bij nadere inspectie bleek dat aan het chassis toch behoorlijk gelast moest worden. Nu is hij zo goed als klaar om gekeurd te worden, maar ik ga hem niet voor dagelijks gebruik inzetten."
Rijdt Volvo 850 T-5R, Volvo 850R en een vierdeurs Range Rover uit 1981.
Dagelijks bestaan fiscalist bij advocaten- en belastingkantoor Brada Kuttner.
Aantal km's 10.000 per jaar.