Philips en de bonden hebben alsnog overeenstemming bereikt over een centrale vertrekregeling voor personeel dat door reorganisaties wordt getroffen.
Begin van het jaar gaven vertegenwoordigers van de FNV, Unie, CNV en VHPP nog te kennen daar niets in te zien.
In de nieuwe principe-afspraken, die de vakbonden nog ter goedkeuring moeten voorleggen aan hun leden, ligt volgens bondsbestuurders onder meer besloten dat minstens een half jaar zit tussen de aanzegging van het ontslag en het daadwerkelijke vertrek. Ook de financiële vertrekregeling (een vergoeding per dienstjaar) is volgens de bonden beter dan voorheen. Bovendien worden de vakorganisaties eerder betrokken bij reorganisaties en vervreemdingen van Philips-activiteiten, zo zou Philips te kennen hebben gegeven.
(BN/De Stem)



