Wist u dat de film The Godfather verplichte managementkost is? Bijvoorbeeld vanwege de vijf belangrijke online marketinglessen die er in voorkomen.
1. Keep your friends close, your influencers closer
Goede vrienden zijn belangrijk in het dagelijkse leven. Maar vergeet niet ook een verbintenis aan te gaan met de invloedrijke mensen uit uw omgeving. Zorg dat u de experts en analisten uit uw industrie kent en bouw een langdurige relatie met hen op, schrijft Hubspot.com. De aanpak van Don Corleone is dan niet zo handig. Hij schamperde Amerigo Bonasera op de dag dat zijn dochter ging trouwen door te spreken over "Ask with Respect" en "Come to me with friendship".
2. Give your audience offers they can't refuse
Grote aanbiedingen verlagen de barrières om grote leads binnen te halen. Want hoe kan iemand weigeren een eBook te lezen dat belangrijke informatie bevat of een leiderschapswebinar te volgen dat ervoor zorgt dat ze meespelen met de grote jongens? Zeker als het gratis is. Als het om ‘social media' (online communicatie) en het krijgen van leads gaat, is goede content het belangrijkste dat u te bieden heeft. Deel het met uw publiek en het verspreidt zich vanzelf.
3. Don't hesistate to go to the mattresses
Als u niet ergens voor staat, zult u overal voor vallen. Geestelijk leiderschap is de sleutel tot het beïnvloeden van uw publiek. Het helpt u om met hen te argumenteren. Doe dat dan ook. Ga de straat op met uw sterke overtuigingen en ga het gevecht aan met het publiek. Zorg dat u zodoende uw expertise in uw vakgebied opbouwt.
4. It's all personal, every bit of business
Gedurende de hele film willen ze u doen geloven dat iedere actie, iedere stap die wordt genomen, puur zakelijk is. Maar uiteindelijk bekent Michael Corleone – op een manier die alleen hij kan – dat het uiteindelijk allemaal persoonlijk is: "Tom, don't let anyone kid you. It's all personal, every bit of business. Every piece of sh*t every man has to eat every day of his life is personal. They call it business. OK. But it's personal as hell." Zaken doe je met mensen. Juist het gebruik van ‘social media' biedt prachtige kansen om een persoonlijke touch toe te voegen aan uw business en marketing. Dat geeft uw merk ook (meer) persoonlijkheid.
5. If you can't change, you'll be sleeping with the fishes
Marketing op internet vergt een geheel andere visie dan u gewend bent. Zoals Michael Corleone realiseerde dat hij van New York naar Las Vegas moest verhuizen om zijn zakelijke belangen te beschermen, zo moet u met uw tijd meegaan om geen achterhaald concept te worden. Indien u dat niet doet eindigt uw bedrijf waarschijnlijk zoals dat van Luca Brassi: ‘sleeping with the fishes', oftewel dood.
Kijk voor het laatste nieuws uit uw vakgebied op nieuws.mt.nl.