Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Geneviève Ho Sam Sooi (ABN Amro): ‘Resultaten vieren vind ik lastig’

MT/Sprout vraagt leiders uit de Next Leadership 50 het hemd van het lijf. In deze aflevering: Geneviève Ho Sam Sooi over het vieren van succes, haar grootste misstap en heimelijke karaokesessies.

geneviève ho sam sooi abn amro

Ze hebben een bliksemcarrière achter de rug en rammelen nu ongeduldig aan de poorten van de wereldwijde bestuurskamers. De jaarlijkse MT/Sprout Next Leadership 50 (voorheen Goudhaantjes) herbergt het grootste leiderschapstalent van Nederland tot en met 45 jaar. En die leiders vragen we het hemd van het lijf in de videoreeks Next Leadership.

In deze aflevering: Geneviève Ho Sam Sooi (managing director new business ABN Amro )

Het lijkt liefde op het eerste gezicht tussen Geneviève Ho Sam Sooi (1981) en ABN Amro, de bank waar ze na haar studie bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit haar carrière begon.

Dat betekent niet dat ze veel zitvlees heeft: binnen de bank heeft ze inmiddels acht ‘banen’ gehad. Tot voor kort was ze verantwoordelijk voor een afdeling met 450 fte, die onder meer over bijzondere klanten gaat.

Sinds afgelopen najaar is ze op sabbatical om haar reis van zestien jaar door ABN Amro een plek te geven en na te denken over haar toekomst. Dat deed ze onder meer door bij Insead het Advanced Management Programme doen. ‘Een life-changing ervaring.’

Next-gen leider

Wat is volgens Ho Sam Sooi dé eigenschap waaraan de nieuwe generatie leiders moeten voldoen? De manier waarop die kijken naar ‘competitie’ en ‘winnen’, zei ze eerder tegenover MT/Sprout.

‘We moeten ons meer bewust worden dat gezamenlijke winst meer is dan individueel winnen. Dat we elkaar moeten én kunnen helpen in deze snel veranderende en onzekere wereld.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het ideale bedrijf

Een ideaal bedrijf heeft volgens haar een missie die nauw verbonden is aan de uitdagingen waarmee de wereld kampt. ‘Het bouwt met klanten en leveranciers een netwerk om meerwaarde te creëren voor alle partijen in de keten. Het biedt ook een veilige omgeving: human capital wordt gekoesterd en gevierd, én niet alleen ingezet ten goede van het bedrijf, maar ook van de maatschappij.’

Of dit haalbaar is? ‘Ik weet het niet, maar we kunnen er op zijn minst naar streven.’

Benieuwd naar andere afleveringen in de serie?