Er is weer een nieuwe gratis sociale analysetool op de markt: Social Crawlytics. Hiermee kun je URL’s analyseren op populariteit binnen sociale netwerken. Naast je eigen blog of website, kun je ook andere websites analyseren. Podiumauteur Jikke Hofland vertelt er meer over.
Het gebruik van Social Crawlytics is erg eenvoudig. Je logt in via Twitter en kan direct beginnen. Na het ingeven van de URL van de website die je wil analyseren krijg je direct een overzichtelijk rapport. Dit rapport geeft aan hoeveel keer en via welk kanaal (LinkedIn, Twitter, Facebook, Google+) informatie gedeeld wordt. Daarnaast zie je duidelijk de procentuele verdeling.
Deze tool is dus interessant als je wil weten welke informatie populair is, maar natuurlijk ook voor 'vergelijkend warenonderzoek'. Waarom doen andere websites het beter? Wat lokt mensen uit om die informatie te delen? Welke tools zetten ze in? Kortom, een erg simpele en overzichtelijke tool voor iedereen met een website of blog om gratis in te zetten. Natuurlijk zijn er meer geavanceerde en geïntegreerde tools maar daar hangt een prijskaartje aan. Dus ik zou zeggen probeer het eens.
Over de auteur:
Dit podiumartikel is geschreven door Jikke Hofland, recruitmentmanager en social media consultant bij IM-People. Tevens houdt ze de blog RecruitmentNet bij.
Over het Podium:
Ook uw visie geven op ontwikkelingen binnen uw vakgebied? Plaats een artikel op MT Podium. Log in op mt.nl/profiel en voeg onder 'activiteiten' uw artikel toe. Interessante bijdragen worden meegenomen in de nieuwsbrief en op home geplaatst. MT Magazine publiceert bovendien periodiek 'Het beste van MT Podium'.