Vault79, zoals de site heet, gaat deze week live. Er worden nieuwe luxe fashion items geveild van merken als Chloé, Joseph, Mulberry, Céline, Marc Jacobs, Hogan en Balenciaga. Biedingen op de online veiling beginnen bij een laag startbedrag en de veilingen duren een aantal uur. Naast Muller en Schröder zijn ook ondernemers Helene Ekkers en Joost van der Klooster erbij betrokken.
Eerder dit jaar stapten Muller en Schröder al in de social mediasite Fashiolista, dat zich eveneens op vrouwen en mode richt. De ondernemers zijn vooral bekend van Tango en Route Mobiel. Ze hebben hebben al ervaringen met het biedingenmodel opgedaan. In 2008 begonnen ze met hun site Bieden en Wonen. Dat is nog geen groot succes geworden.
De markt voor dagaanbiedingen is in beweging. Er zijn de laatste jaren een groot aantal sites opgericht dat overstock voor grote consumentenmerken als internetkoopjes wegzet. Dat er in Nederland nog wel wat te halen valt is, duidelijk. Het Franse Vente Privée, de Europese marktleider, kondigde vorige maand aan in Nederland te gaan uitrollen.