Sheila Struyck (1965)
Philips – Chief Marketing Officer & Head of Strategy Philips Consumer Lifestyle
Dubbeltalent. Bevlogen marketingstrateeg en innovatiemotor met een gouden pennetje. Haar column in het Financieele Dagblad geeft aardige doorkijkjes in de corporate wereld – een wereld waar Sheila Struyck zich elf jaar geleden, na een snelle carrière als brand manager bij Procter & Gamble, aan onttrok door voor zichzelf te beginnen met het reclamebureau Beagle. Een van haar klanten was Philips.
Toen Philips in 2004 onder het mom ‘Sense and Simplicity’ het ingenieursdenken verruilde voor klantgericht denken, werd Struyck bij de divisie Consumer Lifestyle binnengehaald om deze ‘marktgedreven innovatie’ vorm te geven. Struyck luisterde naar de markt, en kwam op de proppen met de ‘Intimate Massager’, de eerste vibrator met Philips-logo. In december 2009 bepaalt Struyck het wereldwijde marketingbeleid van Consumer Lifestyle.
Bekijk het overzicht van alle 100 Goudhaantjes en lees meer over de totstandkoming van de lijst.
Lees ook het boek: Zeven eigenschappen die jou succesvol maken!