Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Online: Paul Veugen (25), Usabilla.com

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 “Usabilla is een tool om snel feedback op een website mee te verzamelen. Je maakt een test aan en geeft je websitebezoekers taken: geef aan wat je goed vindt aan deze pagina, waar klik je om je aan te melden? Gebruikers kunnen klikken op je webpagina en met een notitie aangeven wat ze er van vinden. Je meet dus gedrag èn mening. We presenteren de resultaten visueel met behulp van heatmaps en meten ook de tijd per taak: hoe lang duurt het voordat gebruikers iets vinden? Gunstig is dat je de test kunt doen in iedere fase van het bouwen van een site, al vanaf de eerste schetsen. Vroeger kon je pas aan het einde van de ontwerpcyclus testen, met een kant-en-klare site. Nu kun je vroeg aanpassingen maken en kijken of de site vervolgens beter beoordeeld wordt. Tot vijf pagina’s is het gratis; de andere accounts zijn uitgebreider en kosten 50 tot 950 dollar per jaar. Daarboven bieden we customized corporate accounts. Het concept van Usabilla is gebaseerd op de plus-minmethode, waarmee mensen op papier plussen en minnen zetten in een tekst. Er was tien jaar geleden al eens geprobeerd om dat te vertalen naar het web, maar dat werkte niet goed. Ik heb een nieuw prototype gebouwd en daar investeerders bij gevonden. Momenteel groeien we zelfs zo hard dat we weer moeten zoeken naar een nieuwe investeerder om nog meer te versnellen. Een derde van onze klanten komt uit Europa, een derde uit Zuid-Amerika en een derde uit de VS. Daarbij zitten grote accounts bij als Snagajob.com, Discovery Channel en Booking.com. We willen usability testing wegtrekken uit de hoek van wetenschappelijk verantwoord en duur. Het is een makkelijke manier om meer te weten te komen over je gebruikers, voor weinig geld.”

“Usabilla is een tool om snel feedback op een website mee te verzamelen. Je maakt een test aan en geeft je websitebezoekers taken: geef aan wat je goed vindt aan deze pagina, waar klik je om je aan te melden? Gebruikers kunnen klikken op je webpagina en met een notitie aangeven wat ze er van vinden. Je meet dus gedrag èn mening. We presenteren de resultaten visueel met behulp van heatmaps en meten ook de tijd per taak: hoe lang duurt het voordat gebruikers iets vinden? Gunstig is dat je de test kunt doen in iedere fase van het bouwen van een site, al vanaf de eerste schetsen. Vroeger kon je pas aan het einde van de ontwerpcyclus testen, met een kant-en-klare site. Nu kun je vroeg aanpassingen maken en kijken of de site vervolgens beter beoordeeld wordt. Tot vijf pagina’s is het gratis; de andere accounts zijn uitgebreider en kosten 50 tot 950 dollar per jaar. Daarboven bieden we customized corporate accounts.
Het concept van Usabilla is gebaseerd op de plus-minmethode, waarmee mensen op papier plussen en minnen zetten in een tekst. Er was tien jaar geleden al eens geprobeerd om dat te vertalen naar het web, maar dat werkte niet goed. Ik heb een nieuw prototype gebouwd en daar investeerders bij gevonden. Momenteel groeien we zelfs zo hard dat we weer moeten zoeken naar een nieuwe investeerder om nog meer te versnellen. Een derde van onze klanten komt uit Europa, een derde uit Zuid-Amerika en een derde uit de VS. Daarbij zitten grote accounts bij als Snagajob.com, Discovery Channel en Booking.com. We willen usability testing wegtrekken uit de hoek van wetenschappelijk verantwoord en duur. Het is een makkelijke manier om meer te weten te komen over je gebruikers, voor weinig geld.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

(KH)