De basis voor iedere goede website is content – ofwel tekst die relevant is voor je bedrijf en je klanten. Zorg bij het opzetten van je eigen website voor een overzicht van onderwerpen, producten en/of diensten die niet op de website mogen ontbreken. Het totaal moet een goed beeld vormen van je onderneming en wat je daarmee wil uitstralen.
Software robots
Zoekmachines gebruiken ‘spiderbots’ – software robots die websites onderzoeken. Iedere website wordt bezocht door zo’n robot, maar niet alle worden even relevant gevonden – de basis van SEO. De content op je website is één van de belangrijkste factoren voor een hoge ranking bij zoekmachines. Hoe beter gevonden, hoe hoger in de zoekresultaten.
Zorg voor nuttige informatie
Wat is een goede tekst? Dat hangt sterk van de doelgroep af. Enkele basisingrediënten zijn nuttige informatie en niet te korte teksten. Hoe beter de informatie op je website is, des te meer ernaar verwezen wordt door andere websites. En dat stuwt de Google-rating. Werk hier actief aan mee. Wordt bijvoorbeeld actief op sociale netwerken en meld je aan bij indexpagina’s, directories en andere relevante sites.
Onderhoud je site
Plaats regelmatig nieuwe teksten en onderhoud de website. Zoekmachines hebben – net als gebruikers – een voorkeur voor actuele inhoud.
Doe mee aan het Beter-Bereikbaar-Onderzoek