Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Jeroen van den Brinks geheim

"Organiseer een evenement. Het is fantastisch voor je naamsbekendheid", zegt Jeroen van den Brink (oprichter DiningCity). "In adverteren, geloof ik niet zo."

 

Jeroen van den Brink, oprichter DiningCity, introduceerde de Restaurantweek. Hij deelt hier zijn ondernemersgeheim.


“Als je naamsbekendheid wilt opbouwen, kun je twee dingen doen: adverteren óf iets groots opzetten waar je je naam aan verbindt. Ik geloof niet zo in adverteren, zeker niet als je een beperkt budget hebt. Daarom hebben we ervoor gekozen om een event neer te zetten: de Restaurant Week. Ik stuurde een mailtje naar onze franchisenemers: kijk eens wat er lokaal voor evenementen worden georganiseerd, zodat we dat kunnen kopiëren, liefst wereldwijd. Ik had de e-mail nog niet verstuurd of de collega in New York belde al. Hij zei: ‘Zoek niet verder, begin een Restaurant Week. Dat werkt ontzettend goed hier.’ Het was een initiatief van de stad New York om de stad te promoten en was inderdaad zeer succesvol. Eén week lang bieden gerenommeerde restaurants een goede driegangenmaaltijd aan tegen een aantrekkelijke prijs. Ik heb gevraagd of er patent zat op die formule, maar dat bleek niet het geval.”

__________________________________

Meer ondernemersgeheimen? Ontvang een gratis boek

Ontdek de geheimen van Eckhard Wintzen (oprichter BSO), Duncan Stutterheim (oprichter ID&T), Jan-Peter Cruiming (oprichter Nationale Vacaturebank), Fleur Sluijter (oprichter Cotop International), Geert Bouwmeester (derde generatie bij familiebedrijf De Goudse), Akbar Tamiz (oprichter van restaurant Bazar), Boris Veldhuijzen van Zanten (serie-ondernemer), Egbert Hennen (zelfverklaard salesgoeroe) en vele anderen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 Bestel gratis de Sprout special Ondernemersgeheimen

_________________________________