Hans van der Kooij koos bij de groei van Caesar voor regionale opsplitsing, maar kwam erachter dat medewerkers helemaal niet zo graag dichtbij hun klanten willen zitten, maar liever bij hun vriendjes. Intussen weet Van der Kooij wel hoe hij goed personeel kan vinden. ‘Bij twijfel niet inhalen’ is zijn gulden regel bij personeelssollicitaties. Daarnaast maakt hij gebruik van assesments om de kans op een foute match te minimaliseren, gevolgd door een nieuw gesprek. “De mensen die het kunnen, willen we graag binnen hebben en de uiteindelijke slaagkans is groter met zo’n assessment. Het is voor iedereen zonde als het misgaat, want het is voor beide partijen een investering. Bij een investering van een ton denk je na. Waarom zou je het bij een medewerker niet doen? Die praat zelfs terug.”
__________________________________
Meer ondernemersgeheimen? Ontvang een gratis boek
Ontdek de geheimen van Eckhard Wintzen (oprichter BSO), Duncan Stutterheim (oprichter ID&T), Jan-Peter Cruiming (oprichter Nationale Vacaturebank), Fleur Sluijter (oprichter Cotop International), Geert Bouwmeester (derde generatie bij familiebedrijf De Goudse), Akbar Tamiz (oprichter van restaurant Bazar), Boris Veldhuijzen van Zanten (serie-ondernemer), Egbert Hennen (zelfverklaard salesgoeroe) en vele anderen.
Bestel gratis de Sprout special Ondernemersgeheimen
_________________________________