Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Daniel Ropers, ceo Bol.com

‘Met een jetlag van vakantie in het zuidwesten van de VS midden in de nacht een Twitter-acount geopend. Benieuwd of dit meerwaarde biedt…’ Aldus Bol.com-ceo Daniel Ropers in zijn eerste tweet, op 10 augustus 2009.

 

Social Media Meetlat

MT legt om de week een Nederlandse topman/vrouw langs de Social Media Meetlat.

Deze editie:
Daniel Ropers, ceo Bol.com

Eindoordeel: Amateur Met sindsdien gemiddeld 1 tweet in ruim 3 dagen is die meerwaarde klein. De laatste 2 maanden zong Ropers’ naam bijvoorbeeld slechts 5 keer rond op blogs, fora en sociale media als Facebook, blijkt uit onderzoek van Brandwatch, dat social media analyseert. En dat terwijl Ropers’ kindje, bol.com, in een maand 1.236 keer opdook in conversaties.

Overigens niet altijd positief, want er gaat ook weleens wat met mis met de bestellingen, zo blijkt. Een gemiste kans voor een ceo, die in een filmpje op YouTube de nieuwe media toejuicht ‘omdat nu eindelijk de klant het voor het zeggen heeft’. Ropers’ dochtertje Sterre klaagt ook al over diezelfde dovemansoren. ‘Pap, wat heb je een saaie achtergrond!’, krabbelde ze 28 juli vorig jaar op de enige echte hyves van de bol-topman. Het is de laatste krabbel van een externe op zijn profiel.

In cijfers

  • 500+  Connections op LinkedIn
  • 18  Vrienden op Hyves
  • 586  keer profiel bekeken
  • 1.010  followers op Twitter
  • 0   keer geretweet
  • 11  YouTube-filmpjes waarin hij figureert
  • 10  Kloutscore  (‘explorer’)

> Eindoordeel: amateur
 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.


De Social Media Meetlat wordt samengesteld door Rutger Huizenga, creatief directeur SocialPeople, een socialmediabureau dat zich onder andere specialiseert in het monitoren op social media van merken, personen en bedrijven.

> Eerdere bijdragen