Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Cape Comfort: online maatoverhemden on the fly

Challenger Cape Comfort is slim en toetst alle ideeën direct in de praktijk.

 

Het aantal webshops neemt de laatste jaren enorm toe. Ideaal voor iedereen die niet van winkelen houdt of daar liever niet zijn schaarse vrije tijd aan besteed. Zoals Jeroen (40) en Evert Beumer (34). Daarom begonnen de broers uit Overveen Cape Comfort, dat sinds 2006 online maatoverhemden aanbiedt.

“Vanuit je luie stoel je overhemd samenstellen op een moment dat je daar zelf tijd voor hebt en met de garantie dat het goed zit”, vat Jeroen Beumer de wens van veel mannen samen. “Comfortabel en flexibel. Aan zo’n product hadden we zelf behoefte.” Klanten van Cape Comfort kunnen hun shirt volledig customizen. Een blauw streepje of rode ruit, buttondown of een klassieke boord, één, twee of geen borstzakken. Zelfs de kleur van de knoopsgaten kun je uitkiezen. Beumer: “We bieden een maximale keuze.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Zodra je je ideale shirt hebt ontworpen, hoef je alleen je lengte, gewicht en boordmaat door te geven; het gepatenteerde biometrische maatsysteem van Cape Comfort zorgt voor de perfecte pasvorm. “Dat is ons grote voordeel ten opzichte van de concurrenten bij wie je òf je eigen maten moet opmeten òf een afspraak moet maken voor een meetsessie. In 98 procent van de gevallen zitten onze shirts als gegoten. Bij die overige twee procent zit het niet optimaal en passen we het aan. Als klanten dat niet willen, krijgen ze hun geld terug. Daar doen we niet moeilijk over.”

Vertrouwen winnen

De broers doen er alles aan om het vertrouwen van de klant te winnen, daar gaat de meeste tijd in zitten. “We hebben intensief contact en proberen elke e-mail binnen drie uur te beantwoorden – ook ‘s avonds. Verder vragen we expliciet om feedback en peilen we waar de klant behoefte aan heeft. Aan sokken en boxershorts van A-merken, zo bleek al gauw. Dus hebben we dat toegevoegd aan het assortiment.” De meeste andere werkzaamheden worden zoveel mogelijk geoutsourced. “Op die manier kunnen we lekker snel blijven schakelen. Als we een idee hebben, kauwen we dat niet eindeloos uit, maar toetsen we het direct in de praktijk. Zo kunnen klanten sinds kort hun eigen motief, bijvoorbeeld een familiewapen, in de boord laten drukken. Die orders kosten ons nu nog veel extra tijd, maar als het een succes wordt, hebben we straks wel een voorsprong op de concurrentie.”