Tot voor kort was Jeroen Adriaans de man achter het succesvolle Bamigo en gaf hij nog keynotes over de snelle groei en strategie van het bamboekledingmerk. In nauwelijks 4 jaar tijd was zijn startup gegroeid naar een omzet van vorig jaar rond de 6 miljoen euro. Dit afkomstig van een product dat toch best wat uitleg behoefde. Toch staan de hoekige pandahoofden in duurzaam herenondergoed inmiddels op ieders netvlies, en Bamigo zelf is nu klaar om de komende jaren Europa te veroveren.
End of the lesson
Maar dat gebeurt dan wel zonder Adriaans, vertelt hij aan Sprout. Hij gaat, zoals dat heet, een nieuwe uitdaging aan. “Er werken fantastische mensen bij Bamigo en het bedrijf moet nu kunnen fietsen zonder zijwielen”, zegt hij. “Ik heb alles gegeven maar het is voor mij tijd voor een nieuwe uitdaging. Het is ‘the end of the lesson’”. Terwijl Bamigo verdergaat onder een nieuwe ceo, wil Adriaans zijn geleerde lessen toepassen in nieuwe ondernemingen.
Webshops
Adriaans zegt zijn focus te verleggen naar nieuwe projecten. Aanbiedingen kreeg hij genoeg. “Ik had er wel rekening mee gehouden, maar dat er zóveel fantastische langs zouden komen, heeft me alsnog verrast.” Maar in een positie als werknemer heeft Adriaans geen trek meer. “Ik sta open voor samenwerkingen in en met mijn nieuwe bedrijven.” Met zijn nieuwe bedrijf E-Expansion geeft Adriaans adviezen aan e-commercebedrijven die sneller willen groeien. “We beginnen bij een totale analyse en evaluatie van de website en de bezoekersdata en werken vandaaruit aan een hogere conversie. Ook helpen we bij de keuze voor IT en het verder ontwikkelen van de juiste marketingstrategie en de uitvoering daarvan.