Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Oud-challenger Michiel Muller (Picnic): ‘Blijf gas geven’

Picnic, de bezorgdienst voor boodschappen, werd 3 jaar geleden verkozen tot Challenger van het Jaar. Hoe staat het er nu voor met de snelgroeiende scalep, en welke lessen heeft medeoprichter Michiel Muller voor nieuwe challengers? Sprout-hoofdredacteur Remy Gieling neemt poolshoogte.

Picnic’s uitdagingen veranderen continu, vertelt Muller. Moest het bedrijf eerst maar zorgen genoeg bezorgauto’s te maken, vervolgens moest de distributie op peil komen. De huidige uitdaging voor Muller: voldoende mensen vinden. “Als je autootjes hebt, moet je ook runners (Picnic’s bezorgers, red.) hebben die daarop werken. In the warehouse moeten we ook mensen hebben die helpen die boodschappen in te pakken.”

Onze uitdaging? Voldoende mensen vinden

Alweer 3 jaar geleden kreeg Picnic van Sprout de Challenger-bokaal van snelgroeiende marktuitdagers. Een jaar lang pronkte deze op kantoor bij de online supermarkt. Muller: “Iedereen loopt eromheen en denkt: wat is dit voor een waanzinnig mooie prijs?” Wat Muller mooi vindt over de Challenger50: “Het is geen lijstje. Het is één keer goed gasgeven en dan sta je erop.”

Mullers tip voor een nieuwe generatie challengers: blijf ondernemen. “Nieuwe dingen proberen. Blijf durven en ook dingen doen waarvan je niet zeker weet hoe ze aflopen. Heel belangrijk. En gewoon gas geven.”

Bekijk de Challenger50 van 2018