Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

SeatMe

Jeroen van den Brink Sinds: 2008, live begin 2010 Omzet: ‘paar ton’ Challenger omdat: ‘Wij het voor gasten makkelijker en inzichtelijker maken een restaurant te reserveren en restauranthouders zo meer reserveringen kunnen boeken’ Voor een hotelkamer kan het al lang en ook een vliegticket boeken we met het grootste gemak online. Waarom dan niet de tafel in het restaurant? “Zo’n reserveringsysteem is erg complex”, zegt Jeroen van den Brink (35) van SeatMe. “Aan de tafels kunnen twee, maar ook vijf mensen zitten. Dat vraagt om een ingewikkeld tafel management systeem.” SeatMe is er niettemin in geslaagd een realtime reserveringssysteem op te zetten. Voor 350 restaurants maakt het op basis van de reserveringen automatisch de optimale indeling, elk moment van de dag. De aangesloten restaurants varen er wel bij met een gemiddelde omzetstijging van 25 procent. “Zij hoeven niet meer voortdurend bereikbaar te zijn en aan het einde van de dag is de tafelverdeling meteen klaar.” Ook de gast - die automatisch spaart voor een dinercheque - weet meteen waar hij aan toe is. Eind 2010 wil SeatMe vijfhonderd restaurants beslaan, eind 2011 duizend. “Restaurants betalen één euro voor elke persoon die via SeatMe reserveert.”  

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.