Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Gartner vindt Service2Media ‘magic’

Zo'n opsteker is nooit weg: Service2Media, de snelgroeiende Nederlandse aanbieder van mobiele apps en de diensten eromheen, is door analist Gartner geplaatst in het 'magic quadrant' van zijn markt.

Gartner bracht onlangs een overzicht uit van alle veelbelovende aanbieders in zijn rapport Mobile Consumer Application Platforms. Na het selecteren uit tientallen aanbieders van sms-diensten, mobiele webbouwers en appleveranciers kwam onder meer Service2Media bovendrijven. De app-leverancier uit  Enschede kreeg een plek als niche-speler vanwege zijn brede visie op de technologie en diensten rond mobiele apps en de potentie om die ook tot executie te brengen.

App LIfecycle Platform

in het overzicht staat Service2Media tussen partijen als Appcelerator en Antenna Software. Als sterke punten van de Nederlandse app-leverancier noemen de Gartner-analisten het zogenoemde App Lifecycle Platform, waarmee klanten hun mobiele applicaties kunnen uitrollen over smartphones, tablets en pc’s met alle populaire besturingssystemen. Elke wijziging kan op een centrale plek worden doorgevoerd, waarna de ontwikkelaar nauwelijks omkijken heeft naar de updates in alle apps. 

 

Op de goede weg

Service2Media-ceo Geert Kolthof is begrijpelijkerwijs enthousiast over de plek die zijn bedrijf kreeg van Gartner. “Dat we als niche-speler tussen namen als Apple en RIM staan, is natuurlijk fantastisch. Wat ons betreft bewijst het, dat we op de goede weg zijn en dat onze visie op de markt klopt.” Op de goede weg is Service2Media zeker: vorig jaar werd het in de Deloitte Technology Fast50 uitgeroepen tot snelstgroeiende techbedrijf van de Benelux, en onlangs nog haalde Kolthof 10 miljoen dollar op voor zijn bedrijf, bij venture capitalinvesteerders Prime Ventures en Private Plus Fund (Newion).

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Expansie uitdaging

Het Enschedese bedrijf krijgt overigens niet alleen maar pluimen toebedeeld. Het is (nog) de kleinste aanbieder in het onderzoek, waarin ook Nokia, Apple en andere giganten figureren. En ook al groeit het bedrijf als kool, het heeft nog geen wereldwijde dekking. “Dat stelt utidagingen aan de expansie van het bedrijf terwijl Service2Media zich opmaakt voor een wereldwijde uitrol,’ tekent Gartner aan. Verder is er op onderdelen kritiek op de gekozen techniek: de ontwikkelomgeving is gebaseerd op Lua, waar niet alle webbouwers mee overweg kunnen.

Lees ook: