Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Boek: digitale interne communicatie 2 ½

Over inhoud als succesfactor bij digitale dienstverlening en communicatie.

 

Digitale interne communicatie 2 1/2 biedt een visie op innovatie in communicatie en de veranderende communicatieverantwoordelijkheden. Deze visie wordt vertaald in een aantal concrete beleidsadviezen die relevant zijn voor de opdrachtgever van nu. Deze adviezen hebben met name betrekking op de inhoud in digitale communicatie. Communiceren doen we online per slot van rekening om en met informatie.

Toch speelt juist informatie een ondergeschikte rol in communicatieliteratuur en in digitaal communicatiebeleid. Terwijl de kwaliteit van digitale communicatie in het algemeen en online dienstverlening in het bijzonder natuurlijk onmogelijk is zonder informatie. Daarbij is het niet meer zozeer van belang hoe lang een tekst is, of hoe mooi informatie is opgeschreven.

Het wordt op internet steeds belangrijker dat informatie goed is te filteren. Hiervoor dient informatie te zijn gestructureerd, en gerelateerd. Web 2.0 gaat met name over de tools waarmee je kunt content kunt presenteren. Daarvan komen er steeds meer. Web 3.0 gaat ondertussen vooral over de betekenis van de informatie, die met de tools wordt uitgewisseld. Innovatie op internet gaat steeds minder over vorm of de nieuwste software en steeds meer over informatie en betekenisgeving. Digitale interne communicatie 2 1/2anticipeert op deze aandachtsverschuiving en hangt in die zin tussen Web 2.0 en 3.0.

Digitale interne communicatie 2 1/2 biedt de lezer een strategisch kader en diverse praktische handreikingen voor het realiseren van vraaggestuurde online communicatie.

Bestel het boek Digitale interne communicatie 2 1/2 

Bekijk ook de overige boeken die deze week zijn verschenen in De oogst van de week

 

1. Met de wetenschap van nu

2. Veerkracht

3. Grondslagen van corporate governance

4. PMC Compact