Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Binck-oprichters vallen verzekeraars aan

Ze groeiden in korte tijd uit tot de snelstgroeiende internetbroker van Nederland. Nu is het tijd voor het uitdagen van nieuwe (financiële) markten. Met Brand New Day openen de oprichters van Binck Bank de aanval op verzekeraars.

Het eerste product: een beleggingspolis voor hypotheken. Initiatiefnemers Kalo Bagijn en Thierry Schaap duiken in de ellende achter de woekerpolis en hopen daarbij in het zadel geholpen te worden door de malaise in de verzekeringswereld (lees: DSB-Bank). Hun grootste wapen: lage kosten. Uiteindelijk hetzelfde trucje dat goed werkte bij de start van Binck Bank.

 

De twee oprichters financierden de onderneming zelf en werken naar eigen zeggen met flinterdunne marges. Bagijn in de Telegraaf: “Klanten kunnen op onze website uitrekenen hoeveel ze kunnen besparen, in 99% van de gevallen blijken we goedkoper. Dat is inclusief de boetes voor het overboeken. We denken echter dat niet zozeer het kostenvoordeel voor consumenten doorslaggevend zal zijn, maar vooral het enorme wantrouwen ten opzichte van verzekeraars. Die hebben het echt verpest.” Bagijn hekelt in de krant de hoge kosten, bonussen en ondeugdelijke producten van bestaande verzekeraars. Meer bij de Telegraaf.