Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Robots, mondkapjes en auto’s op techbeurs CES

De grootste techbeurs ter wereld is helaas online. Toch zijn er genoeg toffe innovaties te zien. Wij verzamelden de plekken waar je online inspiratie vindt.

Zelf zijn we niet in Las Vegas voor een bezoek aan de grootste technologiebeurs ter wereld, de Consumer Electronics Show CES. Maar dat geldt ook voor de duizenden bedrijven die er hun laatste innovaties laten zien, en de 200.000 bezoekers die in normale tijden rondsjouwen langs hallen die tot de nok toe gevuld zijn met schermen, robots en salesmensen die je het liefst pootje haken om aandacht te krijgen.

Maar ja, corona. Iedereen moet er het beste van maken, en dat doen de Nederlandse startups dan ook. Het goede nieuws: de keynotes van de kopstukken uit de techwereld zijn achteraf te bekijken, en vooral gadgetjournalisten werken zich uit de naad om hun interviews, discussiepanels en coolste gadgets online te krijgen. Wij verzamelden de highlights van de eerste 3 dagen op de virtuele beursvloer:

GM kondigde Brightdrop aan, een nieuw merk elektrische bedrijfswagens:

Samsung zet stevig in op AI en robots die zuigen of een drankje aanreiken. Zo maakt Bot Care het huishouden aangenamer, denken de Koreanen:

Een mondkapje met geïntegreerde speaker en oortjes? Handig, die Binatone MaskFone:

Lenovo’s smart glasses voor zakelijk gebruik tonen je tot 5 schermen tegelijk:

S-Vision, de Elektrische auto van Sony blijkt al in Europa rond te rijden:

Deze robot is vooral heel erg cute:

Lees ook over CES:

Mona Keijzer over digitale editie CES: ‘Dit is niet het nieuwe normaal’

Nederlandse startups moeten het doen met een online CES