Als ondernemer komen er talloze dingen op je af die je uit de zone halen, en je afleiden van je ultieme doel: het laten groeien van je bedrijf. Van eindeloze vergaderingen en verzoekjes tot e-mail en social media. Hoe houd je je vizier dan scherp? Deze infographic belicht een paar slimme inzichten van vijftien succesvolle ondernemers.
Zo waarschuwt Jennifer Hyman, oprichter van de op 1 miljard dollar gewaardeerde verhuurdienst voor designerkleding Rent the Runway, voor het gevaar van e-mail het het streven naar inbox zero. Kies dagelijks een of twee onderwerpen waarin je je vastbijt, en sluit je helemaal af van digitale afleiding, is haar advies. Om tijd te besparen eist Katia Beauchamp (Birchbox, foto boven) dat al haar 300 medewerkers in e-mails expliciet aangeven of er wel of geen antwoord vereist is.
Twitter-oprichter Jack Dorsey raadt aan om elke vergadering te beginnen met het 10 minuten lezen van en reageren op een gezamenlijke Google Doc. Dat maakt een overleg beter, bevordert kritisch denken en maakt werken vanuit verschillende locaties makkelijker.