Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

I Love Cannoli

I love Cannoli

Luca Vasseur bouwt onder merknaam I Love Cannoli aan een imperium rond het vermaarde Siciliaanse gebakje.

Wat: I Love Cannoli
Wie: Luca Gian Franco Vasseur (20)
Sinds: 2018
Website: ilovecannoli.nl

Hij maakte ze eerst vanuit de garage van zijn ouders en huurde daarna een garagebox. Sinds kort fabriceert en verpakt de 20-jarige ondernemer Luca Vasseur wekelijks zo’n 20.000 cannoli vanuit zijn nieuwe productiefaciliteit in Heinenoord. De Siciliaanse gefrituurde koekjes verkoopt hij onder de naam I Love Cannoli. En dat gaat als een speer.

Zijn huidige pand is berekend op een maximale omzet van 1 miljoen euro. Vasseur schat dat hij die mijlpaal al in 2024 gaat doorbreken. ‘Ik hoop dat de huidige buren hun contract niet gaan verlengen. Ik wil dat pand dan ook huren en daar starten met amandelkoekjes.’

Italiaanse lekkernijen

Sinds kort heeft hij twee fulltimers in dienst en zijn broertje en zusje springen geregeld bij. Het grootste deel van de tijd produceert Vasseur cannoli, waarbij hij erop los experimenteert met de crèmes die erin gaan: crème brulée, passievrucht, prosecco, champagne, bokkenpootjes. Toegegeven: de kennis van zijn vader – hij houdt zich al jaren bezig met de import en export van Italiaanse lekkernijen – komt daarbij van pas.

De vulling van zijn cannoli is volgens hem één van de succespijlers van de groei van zijn bedrijf. Een succesrecept dat ‘per ongeluk’ is ontstaan door een verkeerde levering van zijn leverancier. ‘Ik moest noodgedwongen de ene crème mixen met een andere en opeens was daar de zachtste luchtige vulling van het land.’

Nieuwe producten

Vasseur staart zich niet alleen blind op cannoli en werkt hard aan diversificatie van zijn portfolio. Met zijn vader buigt hij zich daarom ook over nieuwe producten. Denk aan Italian fingerfood en Italiaanse desserts, alles op recept in Italië gemaakt. En de Cannoli-koning heeft inmiddels ook zijn eigen sgroppino, I Love Sgroppino! Deze zomer gaat hij ermee op tournee langs allerlei events.

Zijn leeftijd pakt vaak in zijn voordeel uit, zo heeft hij ervaren. ‘Als ik verkoop, vinden mensen het vaak leuk als ik mijn verhaal vertel.’ En als hij eens een foutje maakt, zien klanten dat eerder door de vingers.

‘Het leukste wat ik heb meegemaakt is dat ik monsters van mijn cannoli langsbracht en deze best arrogante klant vroeg: “Heb je het nummer van je baas voor de prijzen?” Ik gaf mijn kaartje en werd in de auto gebeld. Hij dacht dat ik de bezorger was, prachtig.’

Kwaliteit verkoopt altijd

Zijn grootste kick als ondernemer? ‘Ik weet dat ik een goed product maak en dat ik altijd voor het beste ga. Maar wanneer je vanuit het niets een mail of telefoontje krijgt met de vraag of mensen bij je mogen kopen, dan krijg ik een glimlach op mijn gezicht.’

Kwaliteit verkoopt altijd, is zijn credo. En nu hij twee mensen in dienst heeft voor het productiewerk, kan Vasseur zich storten op de sales.