Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Lepelclub

Lepelclub Jill Snijder

Met de Lepelclub verkoopt Jill Snijder strak vormgegeven koffielepels, cocktailglazen en ander servies.

Wat: Designlepels en ander servies
Wie: Jill Snijder
Sinds: 2021
Website: lepelclub.com

Als Jill Snijder in het restaurant van een hip hoofdstedelijk boutiquehotel zit, is ze onder de indruk. Een smaakvol interieur, mooie kunst en goudkleurige koffiekopjes. Alleen ligt er op het schoteltje naast dat kopje een dertien-in-een-dozijn stalen lepeltje. Online begint ze haar speurtocht naar mooie koffielepeltjes. Ze ziet een gat in de markt.

Internationaal succes

De communicatiestudente begint zelf te tekenen en laat een fabrikant samples maken. Na heen-en-weer-verkeer ontstaat er een lepel die voldoet aan haar eisen. Ze schraapt haar spaargeld bijeen en laat voor de minimale ordergrootte produceren. ‘De eerste 1.600 lepels waren in no time verkocht’, vertelde ze daarover aan Knappe Koppen. Fijn, want daarvoor leefde ze weken op broodjes pindakaas.

Wel liep ze gelijk tegen cashflowproblemen aan. Ze adviseert beginnende ondernemers dan ook een korte betaaltermijn in te stellen bij grote afnemers.

Inmiddels heeft ze duizenden lepels in verschillende designs op voorraad. Haar koffielepels reizen de hele wereld over. Zo haalde haar werk de Koreaanse editie van Elle en moest ze nachtenlang inpakken nadat haar cocktailglas met parels in Los Angeles viral was gegaan.

Influencers belangrijk

In de promotie spelen Instagram en TikTok een belangrijke rol. Aanvankelijk verstuurde Snijder haar lepels naar influencers, maar inmiddels weten influencers de weg naar Lepelclub te vinden. Snijder stelt zich tot doel om bij vooraanstaande influencers zichtbaar te zijn en genoemd te worden in toonaangevende magazines.

Het bedrijf beperkt zich niet alleen tot lepels. Ze heeft ook gebaksvorkjes en cocktailglazen in haar assortiment en daar blijft het niet bij. Dit jaar staat er nog een samenwerking gepland met het Britse lifestylemerk Hostess with the Mostess. Ook werkt ze aan een nieuwe collectie die dit jaar in de schappen van internationale warenhuizen komt. Haar doel is om een merk te bouwen dat bestaat uit unieke designs die het perfecte cadeau zijn.

Haar leeftijd ziet ze niet als nadeel bij het ondernemen. ‘Mensen zijn sneller geneigd om te helpen. Zo vergat ik bij mijn eerste verpakking een barcode op te nemen. Een warenhuis in München vond het vooral grappig en hielp mij uit de brand.’