Tess Scholten (26) en Britt Messing (25) runnen For You Agency, een social bureau met een focus op TikTok.
Wat: social bureau met de focus op TikTok
Wie: Tess Scholten en Britt Messing
Sinds: 2021
Website: foryouagency.nl
TikTok is veruit het populairste sociale platform onder jongeren. Tegelijkertijd begrijpen veel bedrijven er nog geen snars van. En daar komt For You Agency van Tess Scholten en Britt Messing om de hoek kijken.
De twee bouwen gestaag aan hun TikTok-imperium: ze rollen voor allerlei A-merken campagnes uit op het platform, helpen merken hun bereik en engagement te vergroten en zijn het management van de twaalf grootste Nederlandse creators, onder wie Pien Wekking, Rhodé de Kok en Charlotte Molenaar.
En dat gaat allemaal hard. Het afgelopen jaar groeide het team van de twee founders naar twintig personen. Hun leeftijd werkt daarbij in hun voordeel, is de stellige overtuiging. ‘Wij werken mét en voor Gen Z. En wij spreken zelf de taal van de doelgroep.’
Die leeftijd werkt soms ook weleens tegen Scholten en Messing. Zo stonden ze twee jaar terug voor een dichte deur, omdat de makelaar niet geloofde dat ze een pand aan de Keizersgracht kwamen huren.
Grappig: de dames geloofden in het begin zelf helemaal niet in TikTok. ‘We gaan toch geen app downloaden waar alleen maar dansende meisjes op te zien zijn?’, was hun eerste reactie. ‘En wat voegt het in hemelsnaam toe aan Instagram?’
Maar na een aantal weken waren ze zelf hooked en zagen ze rap het aantal volgers groeien via hun eigen accounts. In januari 2021 stopten ze met hun banen en startten ze hun eigen bureau.
De social platforms waarop For You Agency opereert veranderen snel. ‘Daar hebben wij onze bedrijfscultuur en manier van werken compleet op aangepast. Het team hebben we gespecialiseerd in het op tijd inspelen op trends en ontwikkelingen. En: vandaag bedacht is morgen shooten en bij voorkeur dezelfde dag nog online.’
Investeerders houden Scholten en Messing voorlopig buiten de deur, hoewel er aan interesse geen gebrek is. Tientallen investeerders klopten al op de deur met een zak geld onder de arm. Maar die krijgen voorlopig nul op het rekest. ‘Het is veel te leuk om het bedrijf op te bouwen zoals we dat nu doen.’ Alles wordt met eigen middelen gefinancierd.
Misschien dat daar verandering in komt als ze hun grote droom najagen: met For You Agency de buitenlandse markt op. Maar voorlopig ligt de focus op de onstuimige groei in Nederland.