Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

True pricing: ‘Wij als bedrijven moeten de echte prijs van een product gaan berekenen en betalen’

In samenwerking met Young Captain Award - Wat is de impact van de huidige mondiale ontwikkelingen in de boardroom en wat is de invloed op leiderschap? Maarten Edixhoven (Van Lanschot Kempen) en Eelco Hoekstra (SHV Holdings) in gesprek over true pricing.

maarten edixhoven eelco hoekstra true pricing

Crisismanagement in de board

Wat zeggen boardmembers over hedendaagse thema’s die in van invloed zijn in de bestuurskamer? In deze videoserie gaan leiders van nu in gesprek over deze ontwikkelingen. Globalisering, de geopolitieke situatie, offshoring, de rol van Europa en true pricing belanden ook op de bestuurstafel en vragen volatiliteit en crisismanagement, iedere dag weer. Maarten Edixhoven (voorzitter Raad van Bestuur Van Lanschot Kempen) en Eelco Hoekstra (Raad van Bestuur SHV Holdings) maken tijd voor MT/Sprout en delen hun mening, kennis en ervaring.

True pricing

De meest belangrijke stelling volgens Edixhoven en Hoekstra is die over true pricing: True pricing; het wordt tijd dat wij als bedrijven de echte prijs van een product gaan berekenen en betalen. Ze zijn het deze keer grondig met elkaar eens, maar wel met mitsen en maren.

Edixhoven: ‘Ik denk dat we aan de vooravond staan en midden zitten in enorme transities: klimaattransitie, voedseltransitie… De circulaire economie moet daar een rol in gaan spelen. Dat kan alleen als de prijs van de maatschappelijke of klimaatkosten verwerkt is in de prijs die consumenten aan producenten betalen.’

Tweedeling in de maatschappij

Wil jij nog meer zien? Edixhoven en Hoekstra spraken bijna een uur met elkaar over mondiale ontwikkelingen en de invloed daarvan in de boardroom. De onderstaande video is een weergave van het hele gesprek. Inclusief de extra stelling: Bestuurders hebben een taak de tweedeling in de maatschappij te verminderen.