Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Best Workplaces 2020: waarom investeren in talent bedrijven zoveel oplevert

Investeren in je talent, en aandacht voor je medewerkers, dat is waar goed werkgeverschap volgens deze organisaties vooral om draait. Om de heel simpele reden dat investeren in je belangrijkste kapitaal altijd meer rendement oplevert. Lees hoe Werkmandejong of Alzheimer Nederland investeren in hun professionals.

LCG Best Workplace
LCG Best Workplace Foto: Great Place To Work

Deze tien Nederlandse Best Workplaces hebben zo hun eigen ideeën over goed werkgeverschap. De rode draad: investeren in je medewerkers. Door talent te ontwikkelen, zorgen voor werkgeluk en vooral vertrouwen te geven.

Alzheimer Nederland: talent ontwikkelen extra belangrijk

Dit jaar voor het eerst een Best Workplace, direct in de top 10 en ook nog eens als enige goede doel. Goed werkgeverschap is voor Alzheimer Nederland belangrijk omdat de stichting draait op de professionals. Als kennisintensieve organisatie is de ontwikkeling van het talent van de medewerkers extra belangrijk. Er zijn veel mogelijkheden voor opleidingen en trainingen, en iedereen wordt met een talentscan en tijdens de jaarlijkse gesprekken gestimuleerd om hier gebruik van te maken. De betrokkenheid van de medewerkers is groot, veel van hen zetten zich naast hun werk in als vrijwilliger of collectant.

Fakton: trainingen en een eigen Academy

De in vastgoed en financiën gespecialiseerde zakelijke dienstverlener is voor de derde keer op rij een Best Workplace. Aandacht voor de ‘menskant’ is belangrijk bij Fakton. Binding, betrokkenheid en vooral ook kennisontwikkeling staan hoog op de agenda; dit uit zich bijvoorbeeld in een geolied onboarding-programma voor nieuwe medewerkers. De 76 collega’s bij Fakton volgen regelmatig collectieve trainingen en er is zelfs een Fakton Academy.

Freo: professionele en gezonde werkomgeving

De online leenspecialist Freo heeft dit jaar voor het eerst meegedaan aan het onderzoek van Great Place To Work en is direct ook Best Workplace. Freo scoort hoog op kameraadschap en onderlinge verbondenheid. Dit uit zich onder andere in een speciaal programma dat draait om vriendschap en sociale interactie: FreoNXT. Door medewerkers ontwikkeld en ingevuld. Talentontwikkeling is een ander belangrijk element in goed werkgeverschap bij Freo. De organisatie wil de medewerkers een gezonde, positieve en professionele werkomgeving bieden waarin leren, ontwikkelen, samenwerken, bewegen en teruggeven gestimuleerd en gefaciliteerd worden.

ICM opleidingen & trainingen: talent op de eerste plaats

De basis voor goed werkgeverschap en succes beginnen bij werkgeluk, gedeelde waarden en een aansprekende visie, vinden ze bij ICM opleidingen & trainingen. Daarom staat bij de opleidingsorganisatie de persoonlijke ontwikkeling van ICM’ers centraal. Talent op de eerste plaats, vinden ze bij Freo. Medewerkers bij ICM worden gestimuleerd in hun ontwikkeling, gekoesterd in hun talent en krijgen vertrouwen van hun werkgever. En dat is terug te zien op de werkvloer.

LCG: Gedreven medewerkers helpen de organisatie vooruit

Bij LCG geloven ze dat gedreven en enthousiaste medewerkers je als organisatie vooruit helpen. Dit heeft direct een positief effect op de klanten, en dus op de resultaten. Goed werkgeverschap volgens LCG is goed zorgen voor je medewerkers. Aandacht voor elkaar is belangrijk, maar dat is niet makkelijk als je geen eigen kantoor hebt om je collega’s te ontmoeten. Toch zijn er wekelijkse een-op-een gesprekken, speciale LCG-dagen, reizen en uitjes en veel mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Die zorgen er bij LCG voor dat medewerkers de aandacht krijgen die ze nodig hebben om te groeien.

Nextview: diversiteit en openheid

Bij Nextview geloven ze dat het doel van werken is om gelukkigere en gezondere omstandigheden voor mensen te creëren. Dat is waarom deze Salesforce Platinum Partner werkt als changemaker, en zich wil inzetten om iets goeds te doen. Door middel van goed werkgeverschap wil Nextview het goede voorbeeld geven en daarmee klanten en partners inspireren om hetzelfde te doen. Door openheid, diversiteit en een cultuur na te streven bijvoorbeeld. Zo streeft de organisatie actief naar gendergelijkheid op de werkvloer en mogen collega’s aanschuiven bij het managementteam en meebeslissen.

Ormit: het beste, leukste en succesvolste bedrijf willen zijn

Het beste, leukste en succesvolste bedrijf willen zijn. Dat is de doelstelling van ORMIT. Het bedrijf, specialist in traineeships, staat voor de duurzame ontwikkeling van de leiders van morgen en wil organisaties succesvoller maken door het vinden, ontwikkelen en binden van toptalent. Het ontwikkelen van de leiders van de toekomst stelt eisen aan de aansturing van de organisatie. Practice what we preach, zeggen ze bij ORMIT als het gaat om goed werkgeverschap, en dus geven ze niet alleen het goede voorbeeld, maar laten ze ORMIT’ers ook ervaren dat werk een belangrijke factor is om gelukkig te zijn.

Quint: loyaliteit en optimisme

Een veilige omgeving waar loyaliteit en optimisme heerst. Dat is de voorwaarde die Quint stelt bij goed werkgeverschap. Medewerkers zijn gedreven en willen voor het beste resultaat gaan voor hun klanten. Bij Quint zorgt men voor elkaar en staan passie en vakmanschap centraal. Wanneer iemand een vraag heeft dan kan die altijd gesteld worden. Zit iemand er doorheen, of is er behoefte aan een luisterend oor of een time-out, dan zorgt Quint ervoor dat de juiste balans weer wordt gevonden. Elkaar helpen, dat vinden ze vanzelfsprekend bij Quint.

Solid Professionals: veilige haven

Solid Professionals is onderdeel van The Hup en gaat uit van de filosofie “Van werk moet je blij worden!” Dit is ook de leidraad van de organisatie bij het nemen van besluiten. Het wil als bedrijf een veilige haven zijn voor de medewerkers, en tegelijkertijd een bron van inspiratie. Medewerkers van Solid Professionals worden gestimuleerd om op onderzoek uit te gaan, zichzelf uit te dagen en risico’s te nemen.

Werkmandejong: 80 weten meer dan 5

Je baan vormt een belangrijk onderdeel van je dagelijks leven, dan kan je maar beter zorgen dat je het naar je zin hebt! Dat is waar Werkmandejong zich op richt: bijdragen aan het geluk van mensen én organisaties. De dienstverlening is dan ook volledig gericht op het belangrijkste kapitaal van een onderneming: zijn mensen. En dat begint natuurlijk bij de eigen collega’s. De betrokkenheid van de medewerkers is groot. Dat blijkt onder andere uit de respons van 100 procent op het Great Place To Work-onderzoek, waaruit onder meer de sterke onderlinge verbondenheid en het plezier met elkaar naar voren kwamen. Deze betrokkenheid sprint er ook uit tijdens projecten om de organisatie telkens weer te verbeteren.

hrm