Kooistra (foto rechts) stelt: “Gewoon doen – dat kenmerkt ons bedrijf al twintig jaar. Wij denken in kansen. Founders en managementteam werken nog altijd nauw samen en zo zijn we organisch keihard gegroeid. Zelfs in de coronatijd hebben we dit kunnen vasthouden. De komende jaren willen wij nóg meer mensen en bedrijven helpen met werk, zodat zij zelf kunnen groeien, en hiermee een grotere positieve impact maken op de arbeidsmarkt en de economie in West-Europa.”
Topspeler
“Onze ambitie is om een Europese topspeler te worden. StudentenWerk en YoungCapital hebben hiervoor de basis gelegd. Met onze nieuwe naam – The Works – en onze multibrand strategy laten we zien dat we meer zijn dan een uitzendbureau voor jongeren. We hebben meerdere merken met ieder een eigen identiteit. Zoals YoungCapital, het recruitmentbureau met meer dan 16.000 kandidaten per dag aan het werk én met de grootste jongerendatabase van Europa – online beter vindbaar dan welk Nederlands uitzendbureau dan ook. Maar ook YoungCapital NEXT, Jobbird.com en StudentJob. Mogelijk voegen we hier snel andere merken aan toe door het doen van overnames.”
Human-based tech
Kooistra vervolgt: “Ons succes is te danken aan onze mensen en hoe wij omgaan met tech. We kunnen razendsnel werven met onze vijfentwintig websites en digital marketing power. We hebben meer dan zeven miljoen werkzoekenden in de database. Met onze slimme software maken we snel en efficiënt goede matches, maar het draait om het menselijke contact. De mens maakt de match. Daarom noemen we onszelf een human-based techbedrijf.”
Onze ambitie? Positieve impact maken en Europese topspeler worden
“Ons verbindende DNA is ondernemerschap en een growth mindset”, aldus Kooistra. “Wij willen met plezier groeien en we anticiperen flexibel op de bewegingen in de markt. Mensen werken bij ons omdat ze blij zijn dat ze een ander kunnen helpen om een eerste of volgende stap in hun carrière te zetten. En we waarderen nog steeds iedere wervingsklus en plaatsing. Deze unieke combinatie maakt dat we in staat zijn om een miljardenbedrijf te worden.”