Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Skybox wil hét inspiratieplatform voor young professionals worden

In samenwerking met Skybox - De young professional van nu wil zich blijven ontwikkelen en zoekt daarvoor naar inspiratie. Voor deze gemotiveerde groep lanceert Skybox een nieuw (media)platform en membership. Met originele content als een online magazine, talkshows, podcasts en dagelijkse inspiratie-updates op social media, zegt oprichter Ron Simpson.

skybox ron simpson

Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wil maar liefst 94 procent van de young professionals – ambitieuze werkenden tussen de 25-38 jaar – zich zakelijk en persoonlijk ontwikkelen. Die persoon zoekt daarvoor naar kennis, verhalen en tips.

Ron Simpson en zijn team springen daarop in en lanceerden deze week Skybox als inspiratiehub. ‘Wij geloven dat inspiratie een combinatie van enthousiasme en interesse tegelijk is. Dan ontstaat er iets magisch. Ik denk dat mensen wel veel interesses hebben, maar niet zo snel meer te enthousiasmeren zijn. Dat willen wij oplossen door waardevolle informatie en lessen te presenteren als entertainment op een hoogstaande manier.’

Wij maken het makkelijk om nieuwe inspiratie en de juiste connecties te vinden die je verder gaan helpen, is Simpsons stellige overtuiging. ‘Skybox biedt de kans om jezelf en je netwerk naar de next level te tillen en geeft toegang tot een propvolle schatkist aan kennis en kennissen.’

Simpson wil deuren openen voor anderen, zoals die voor hem ook geopend zijn in zijn carrière. Zo kreeg hij naast toegang tot informatie ook direct toegang tot mogelijkheden. Met Skybox wil hij naar de young professionals toekomen door onderdeel te worden van hun dagelijkse routine.

Clubmember van Skybox

Skybox is gevestigd in de A’DAM Toren waar het al ruim een jaar verschillende inspiratie-evenementen organiseert. Vanaf heden kun je online terecht voor je dagelijkse updates. ‘Elke dag zijn er gratis toegankelijke updates te vinden op onze socialmediakanalen vol nieuws, facts, tips, tricks, verhalen en cases voor elke young professional. Ook kun je wekelijks een nieuwsbrief verwachten en vanaf januari ook een maandelijkse podcast.’

Vind je dat interessant en wil je de diepte in, dan kun je overwegen om een clubmember te worden, waarmee je toegang krijgt tot exclusieve content en events. Zoals de talkshows. ‘In onze talkshows worden twee spraakmakende gasten geïnterviewd en gevraagd om hun verhaal, learnings en tips te delen. Het is een volledig interactieve livestream vanuit onze studio. Mensen in het publiek kunnen zelf vragen stellen aan de sprekers, maar ook alle online kijkers kunnen meedoen. Via de chatbox, maar ook door polls en multiplechoicevragen.’

Veronica van Hoogdalem en Sander Timmermans zijn naast Simpson de vaste gezichten van het Skybox-team. Zij presenteren de talkshows en maandelijkse podcast. Te gast in de liveshow zijn onder anderen Anita Elberse (Harvard), Ynzo van Zanten (Tony’s Chocolonely), Don Diablo, Rianne Meijer en Defano Holwijn. Tussen de interviews door biedt de redactie ook inspirerende talks en tips voor boeken, podcasts en evenementen.

Inspiratie zoekt jou op

Een andere pijler van het membership is een maandelijks online magazine met artikelen in verschillende vormen, van columns tot interviews en business cases. Lezers kunnen kiezen hoe ze die willen ontvangen. In dagelijkse snippets, als een soort scheurkalender, wekelijks met geselecteerde highlights of het gehele magazine een keer per maand. ‘Als member kun je zelf kiezen in welke frequentie en hoe je het wil ontvangen, bijvoorbeeld in je mail of via Whatsapp. De inspiratie zoekt jou op.’

Clubleden krijgen ook toegang tot de verschillende Inspiration Days met opvallende sprekers en Network Nights, waar gelijkgestemde professionals en interessante bedrijven aanwezig zijn. ‘Er is geen betere plek om dat te doen dan hier in de A’DAM Toren’, zegt Simpson. ‘We verbinden drie verdiepingen aan elkaar en toveren ze om tot een heel groot huisfeest. Waar je kunt kletsen in de keuken en kunt hangen op de bank om anderen te leren kennen. Zo verbinden mensen veel makkelijker.’

Het voordeel van een Skybox-clubmembership is dat je ook toegang krijgt tot de membersclub van ADAM&Co. op de 18e verdieping en alle andere exclusieve events die daarbij horen, aldus Simpson. ‘Van lezingen tot exposities en borrels met uitzicht over heel Amsterdam.’

Volgende generatie

Skybox is volgens Simpson een premium platform. ‘We hebben het over wereldmerken en toptalenten, van Harvard-professors tot startupondernemers. Ook de productiekwaliteit is hoog en de stijl waarin we het maken modern. Dat moet ook wel, om deze generatie enthousiast te krijgen. Ze maken alleen tijd voor het beste.’

Maar uiteindelijk gaat het bij Skybox maar om een ding: to inspire the future. Een duidelijke missie en ambitie om talent verder te helpen. Hij refereert aan Virgil Abloh, groot voorbeeld voor hem en voormalig creative director van Louis Vuitton. ‘Everything I do is for the 17year-old version of myself.’

Simpson: ‘Die zin raakte me echt. Als je vroeg in je leven toegang krijgt tot de juiste informatie en de juiste connecties, dan heb je direct een voorsprong op anderen. Het is alsof je het spel van het leven speelt met cheatcodes. Hiermee geven we de volgende generatie de sleutels om nog veel meer te bereiken dan wijzelf.’

Volg Skybox op Instagram en LinkedIn.