PROFI-SEC onderscheidt zich door veiligheid en gastvrijheid te combineren. “Om leidend te blijven, nemen we klanten graag mee in technische ontwikkelingen, zoals robotica”, zegt directeur Melvin Reingoud.
“Eerder dit jaar hebben we een pilot afgerond, waarbij we een robot inzetten ter ondersteuning van onze medewerker. Deze robot voerde eenvoudige en repetitieve taken uit, zoals het informeren van bezoekers en hen naar een lift of ontvangstruimte begeleiden. Dit verlichtte de werkdruk van onze medewerker, zodat er meer tijd was om zijn hospitalityrol in te vullen. Een resultaat dat perfect aansluit bij onze ‘We take care of you’-filosofie: positieve impact realiseren op de opdrachtgever, diens bezoekers én onze eigen mensen.”
“Mede door de goede evaluatie onder bezoekers heeft de pilot de interesse van diverse opdrachtgevers gewekt”, zegt Reingoud. “Met drie van hen gaan we de inzet van robotica uitbreiden, bijvoorbeeld door een robot in te zetten binnen nachtbewaking. Dankzij onze expertise kunnen we de programmering van de robot afstemmen op de specifieke veiligheids- en imagobehoeften van de klant. Denk aan woordgebruik, een gastvrije intonatie en het aanbieden van informatie in diverse talen. Binnen het kader van de AVG verzamelt de robot data waarmee we het hele proces verder kunnen optimaliseren. Dankzij deze gepersonaliseerde aanpak is een robot meer dan een gadget: hij wordt een teamlid dat de beleving van ‘gastveiligheid’ versterkt.”