Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Mercuri Urval: Trefzekere plaatsing

In samenwerking met Mercuri Urval - Hoe plaats je succesvol leiders? Dat gaat beter als je goed kijkt wie de opdrachtgever is, als je kandidaten begeleidt én hun prestaties meet, weet Roger Muys van Mercuri Urval.

mercuri urval

Het succesvol plaatsen van leiders in organisaties is niet eenvoudig. Daardoor is de gemiddelde succesrate van executive search vaak niet meer dan 50 tot 60%. “Dat vinden wij te weinig”, zegt Roger Muys, team director van Mercuri Urval Nederland.

Muys en zijn team is het gelukt om dit percentage omhoog te krijgen naar 90%. Hoe? Door precies te weten wie de opdrachtgever is, door kandidaten in hun nieuwe rol te begeleiden en door succes te meten.

Muys: “Wij kijken goed naar de klant. Hoe is de bedrijfscultuur? Hoe is het bedrijf georganiseerd? Wat zijn de belangrijkste uitdagingen? Daarbij vragen we ook wanneer de nieuwe kandidaat volgens de opdrachtgever succesvol is. Wat moet deze hebben gerealiseerd? En over welke periode? Al deze informatie vertalen we naar het profiel van de toekomstige leider. Daar besteden we veel tijd aan.”

Als een leider wordt geplaatst, kan deze rekenen op begeleiding gedurende de eerste twaalf maanden. Muys: “Dat is nodig, omdat veel leiders worden overrompeld door hun nieuwe omgeving. Ze moeten dan leren reflecteren op hun eigen gedrag. We geven hen hiervoor de tools en delen onze insights met de ‘hiring manager’. Wij slaan daardoor een extra brug tussen de leider en zijn nieuwe werkgever, en zijn tevens een sparringpartner voor de opdrachtgever.”

Tot slot meet Mercuri Urval de geleverde prestaties van de kandidaat. Muys: “Dat doet een externe partij. Op die manier objectiveren we het succes. Zo weten we precies of de plaatsing succesvol is of niet.”