Managing director Jeroen Enzerink kijkt tevreden terug op het eerste post-coronajaar. “We draaien sinds maart weer op volle toeren, met vaste en incidentele projecten. Denk aan de Dutch Masters en de Invictus Games. Tijdens het World Economic Forum in Davos hebben we met circa 65 medewerkers verschillende ontvangsten verzorgd. In de zomer hebben we het CHIO, het Libéma Open, het WK Dameshockey en de start van de Vuelta gecaterd – stuk voor stuk mooie, prestigieuze projecten met hoge volumes. Helaas zijn we wel enkele ‘venues’, vaste locaties, kwijtgeraakt, waaronder het AFAS Circustheater (aan Compass) en de Johan Cruijff Arena.”
Lange polsstok
Sinds vorig najaar liepen de gesprekken met Compass Group Nederland, die uitmondden in de recente overname. Enzerink: “Daarmee is onze continuïteit gewaarborgd, met behoud van een zelfstandige marktpositie. We kunnen ons nu sterker gaan richten op verdere innovatie en op het binnenhalen van nieuwe projecten en venues om zo omzetgroei te realiseren. Onze eigen financiële polsstok bleek te kort om daarin te investeren. Daarnaast profiteren we uiteraard van schaal- en netwerkvoordelen, uitwisseling van kennis en menskracht en het Duurzaamheidskompas van Compass. Dat belooft veel voor de toekomst.”
Medewerkers misten na een jaartje elders de dynamiek en het familiegevoel van Maison
Hij vervolgt: “Omgekeerd past de ‘food passion’ van Maison in het segment sport, leisure & events heel goed binnen het portfolio van Compass. Als sterk nationaal merk vormen we een mooie aanvulling op het nichemerk famous flavours, dat sterk is gericht op Groot-Amsterdam. We hebben een unieke spontane naamsbekendheid, trouwe opdrachtgevers en een grote operationele keuken, waar inmiddels weer vijftig koks werken.”
Positie versterken
Daarmee komt Enzerink uit bij de grootste uitdaging: “Waar halen we de goede mensen vandaan? Gelukkig hebben we medewerkers weten terug te halen die na een jaartje elders toch de dynamiek en het familiegevoel van Maison misten. Daar ben ik echt trots op. De afgelopen maanden hebben we laten zien dat we onze eigen broek kunnen ophouden. Onze mensen bepalen ons succes. Met hen gaan we aan de slag om onze positie te versterken.”