Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

KINGCANARY: ‘We bemoeien ons met alles, ook de inhoud’

In samenwerking met Kingcanary - Schermen van zestig meter, bewegende plafonds, containerwanden en complete bossen als decor: voor de Heineken Commerce Week is organisator Kingcanary geen idee te dol. De creativiteit van deze eventspecialisten blijft wel altijd gericht op de kern: optimale informatieoverdracht.

kingcanary

Voor Heineken organiseerden ze een paar keer per jaar evenementen om sales- en marketingexecutives wereldwijd bij te praten over strategie en innovatie.

Dat kan handiger, bedachten Martijn van der Werff en Janine Roozemond van Kingcanary. Ze stelden voor om de verschillende evenementen te bundelen in één Commerce Week, met plenaire sessies, een markt vol stands, met lunches, diners, een grote openingsshow, netwerkborrels, workshops, awards en een daverend slotfeest.

En alles dusdanig opgezet, dat het zowel voor de 1.200 genodigden als voor de ruim 12.000 online volgers informatief, onderhoudend en verrassend blijft. Roozemond: “Een mooie uitdaging, want bij een wereldwijd concern als Heineken is het altijd wel ergens nacht. De belangrijkste sessies plannen we dan ook rond het Europese middaguur, want dan kunnen de meeste mensen het meebeleven.”

Optimale participatie

Het evenement vergt vele maanden van voorbereiding, waarbij de mensen van Kingcanary nauw betrokken zijn bij de inhoudelijke kant van het programma. “Dat kan ook niet anders”, vertelt Van der Werff, “want binnen Heineken heb je te maken met meer dan 120 verschillende klanten, afdelingen of merken. Die moeten allemaal aan bod komen. Bovendien moeten ook de mensen elders in de wereld, die online meedoen, alle info goed meekrijgen – en dan niet via een saaie stream.”

“We maken er echt een mooi programma van: Commerce Talk Live, met instarts, livereportages en videoanimaties. Door de inhoud van alle presentaties goed te begeleiden, voorkomen we dat verhalen dubbel worden verteld. Op deze manier hebben we al voor veel opdrachtgevers evenementen georganiseerd, op elke schaal.”

We willen events zowel online als offline informatief, onderhoudend en verrassend maken

Vijftig kanaries

Tijdens het evenement lopen er wel vijftig ‘kanaries’ en zo’n tweehonderd man crew rond, allemaal druk bezig om de deelnemers een paar rimpelloze dagen te bezorgen.

Roozemond: “Online kijkers – en dat doen we al jaren – verdienen een ‘eigen’ programma. Die aanpak bewees zich tijdens covid, toen we ook online optimale participatie wisten te bereiken. Die expertise combineren we nu met gelikte, sfeervolle live-events. Dat werkt erg goed. En het is geweldig leuk om te doen.”