GXO helpt bedrijven het maximale uit hun supply chain te halen – van e-commerce fulfilment en flexibele distributie tot magazijnautomatisering en retourlogistiek. “We begrijpen precies wat de uitdagingen van onze klanten zijn, zoals piekbeheer en het flexibel inspelen op wijzigende marktomstandigheden”, zegt Luc Laurijssens, managing director België en Nederland.
“We leveren maatwerkoplossingen voor klanten uit diverse sectoren: van de mode- en voedingsindustrie tot de technologische en medische sector.”
Mensgericht
GXO heeft 95.000 medewerkers, verspreid over 900 locaties in 25 landen. Zo’n 9.000 van hen werken op 35 locaties in België en Nederland. Laurijssens: “We gaan langdurige samenwerkingen met klanten aan. We ontwikkelen samen succesvolle strategieën, zodat onze klanten onbezorgd kunnen groeien.”
“De laatste vijf jaar is de omzet in onze regio meer dan verdubbeld. Niet door overnames, maar door organische groei met nieuwe en bestaande klanten. GXO heeft als USP dat het uniforme oplossingen in diverse landen aanbiedt. Ook ligt onze focus op innovatie en automatisering: dit zijn echt kerncompetenties binnen GXO.”
‘Innovatie en automatisering zijn kerncompetenties binnen GXO’
“Het belangrijkste zijn echter onze medewerkers. We investeren veel in opleiding – op alle niveaus binnen de organisatie. Zo’n 50% van onze vacatures wordt intern ingevuld. Je kunt je hier dus echt ontwikkelen en carrière maken. We bieden goede arbeidsvoorwaarden met specifieke incentives en bonusregelingen. Ook organiseren we regelmatig toffe events, bijvoorbeeld om het eind van een piekperiode te vieren.”
Trends
In 2021 opende GXO zes nieuwe vestigingen en implementeerde het nagenoeg elke maand een nieuwe klant. Voor 2022 zit er al voor 200.000 m2 aan nieuwe projecten in de pipeline. “Ik verwacht dat de markt voor online shoppen en e-commerce stevig doorgroeit”, zegt Laurijssens.
“Retailers gaan meer inzetten op online verkoop; ook zullen meer bedrijven hun logistiek uitbesteden. De invloed van automatisering neemt toe, net als de vraag naar personeel. Met de continue investering in innovaties en onze mensen bestendigen we ons marktleiderschap.”