Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Marcom as a service’

In samenwerking met effectgroep* - Marcombureau effectgroep* heeft een nieuwe samenwerkingsvorm met klanten ontwikkeld: met Communicatiecollega, ofwel Coco, werkt het bureau toe naar een efficiënte en bestendige samenwerking, om zijn belofte van effectieve merkcommunicatie nog beter waar te kunnen maken.

EFFECTGROEP* Simon Renes

In de marketingcommunicatie wordt vaak van opdracht naar opdracht gewerkt. Tegelijkertijd ziet Simon Renes, oprichter en CEO van effectgroep*, dat de marcomwereld versnippert: “Merken maken steeds meer gebaren via steeds meer kanalen”, weet hij. “Je hebt dus meer expertise nodig om effectieve campagnes op te zetten.”

Coco

“Daarom vragen we klanten of zij binnen ons nieuwe concept Coco inniger met ons willen samenwerken”, vervolgt Renes. “Niet een ‘one off ’-relatie, maar ‘part of ’ the team. Als klanten willen, gaan we een langetermijnrelatie aan, waarbij we ook tussen projecten door tijd in elkaar investeren, om te brainstormen en proactief kansen te signaleren.”

‘Coco is de verpersoonlijking van alles wat wij als bureau in huis hebben’

Coco biedt rust in de organisatie, bij effectgroep* en bij de klant, stelt Renes vast. “Coco is efficiënt, omdat je minder tijd kwijt bent met briefings schrijven enzovoort. En het is flexibel. Als het de klant beter uitkomt, kun je de planning aanpassen.”

“Voor iedere klant maken we een eigen Coco met alle benodigde expertises. Coco werkt dagelijks aan de marcom van klanten, vanuit een vooraf opgesteld jaarplan met heldere doelen. Coco is op afstand jouw meest effectieve communicatiecollega, voor een vast bedrag per maand.”

Betere conversie

“Met Coco kunnen we onze belofte ten aanzien van effectieve communicatie nog beter waarmaken”, verwacht Renes. “Wat je in cocreatie maakt, wordt kwalitatief beter als je structureel met elkaar optrekt. Daardoor behaalt de klant zijn doelstellingen en wordt de conversie beter.”

Renes vervolgt: “Zelf hebben we als voordeel dat je met Coco vooraf goed de workload kunt inschatten. Zo kunnen we zorgen dat er op tijd genoeg collega’s klaarstaan en zo nodig opschalen. Het is trouwens niet zo dat wij de marcom helemaal overnemen. Ook aan de klantzijde zitten mensen die verbindingen leggen en deelprojecten oppakken. En wat slimmer is om zelf te doen, moet je lekker bij je houden.”

“De markt reageert heel positief op Coco en we zijn al volop bezig met de eerste accounts. De afgelopen 25 jaar heb ik met mijn team hard gebouwd aan hoge klanttevredenheid. Met Coco kunnen we dat vasthouden en verstevigen.”