Aan het woord zijn Jan Slagmolen, Marlon Wolfhagen en Ineke Michon van Development Factory. “Onze missie is opdrachtgevers een gedegen advies te geven en deelnemers een aangename, leerzame dag te bezorgen. De meeste mensen vinden een assessment best spannend. Daarom nemen we de tijd om een open gespreksklimaat te creëren. Laten merken dat je de opdrachtgever en de functie goed kent, stelt mensen gerust. Pas dan gaan we dieper in op skills en talenten.”
“We vertellen deelnemers waar ze sterk in zijn, maar we kijken ook kritisch naar verschillen tussen de wensen van een opdrachtgever en wat een
kandidaat kan bieden. Als er geen match is, zijn we daar eerlijk over. Onze benadering is opbouwend en motiveert deelnemers aan hun ontwikkelpunten te werken.”
“We zien dit terug in de positieve feedback die we van hen krijgen. Ze ervaren het assessment als een pittige maar aangename, leerzame en inspirerende dag.”
“Een assessmentbureau is eigenlijk het visitekaartje van een opdrachtgever. Als werkgever laat je via een assessment zien dat je investeert in je mensen, dat ze de mogelijkheid krijgen door te groeien. In een tijd waarin boeien en binden essentieel is in de strijd tegen personeelsschaarste, spelen assessments een belangrijke rol.”
“We spreken deelnemers het liefst in levenden lijve. Ook deelnemers vinden dat over het algemeen het prettigst, merken we. Opdrachtgevers waarderen onze inzet en passie. Dit blijkt wel uit de hoge ranking die we dit jaar in de MT1000 halen op het gebied van klantgerichtheid binnen de HR-sector.”