1. F1-kampioen stapt in bij insurtech Insify
Koen Thijssen heeft 10 miljoen euro opgehaald met Insify, zijn online verzekeraar voor zzp’ers en mkb’ers, meldt het in een persbericht. Het geld is nodig om het aanbod van de insurtech te verbeteren en uit te breiden.
De geldronde werd geleid door verzekeraar Munich Re Ventures (MRV). Opera Tech Ventures lapte ook en oud-Formule 1-kampioen Nico Rosberg stapte tevens in bij de scaleup van ex-Bloomon-oprichter Thijssen. De deal valt onder een Serie A-investeringsronde waarin Insify begin 2022 al eens 15 miljoen scoorde.
Lees ook: Bloomon-oprichter disrupt nu verzekeringen met Insify
2. We Are Eves haalt 2,5 miljoen op
Esther Leloux, Julie Hotchkin en Quint Mouthaan hebben 2,5 miljoen verse funding geregeld voor We Are Eves, het reviewplatform voor beautyproducten dat ze nu kunnen gaan uitrollen over West-Europa. De ronde van de MT/Sprout Challenger wordt geleid door Airbridge Equity Partners. Enkele bestaande aandeelhouders, waaronder Tablomonto, trokken ook de portemonnee, meldt Quote.
De community waaraan We Are Eves bouwt, werkt veel beter voor grote merken dan ouderwets reclame maken, stellen de oprichters. Voor hun expansie kijken ze nu vooral naar Engeland en Parijs.
Lees ook: het Challengerprofiel van We Are Eves
3. Brouwerij De Leckere uitgebrouwen
4. Miljoenen voor next-gen inhalator
Medtech-startup Gilbert Technologies heeft in totaal 7 miljoen euro opgehaald voor de doorontwikkeling van slimme inhalatoren die de behandeling van longaandoeningen verbeteren.
De investeringsrondes werden geleid door DeepTechXL. Bestaande aandeelhouders NanoCorp en Delft Enterprises lapten bij. RVO kwam over de brug met een innovatiekrediet van 3 miljoen euro. De elektrospray van de TU Delft-spin-off werkt veel preciezer dan gangbare apparaten, maar verkeert nog in de klinische fase.
5. LoopingOne haalt geld op voor betaalplatform
Nog meer fintech-funding: ook Bob Voermans heeft geld opgehaald. Met LoopingOne, de startup die een KYC- en betalingsplatform levert voor online marktplaatsen en internetplatformen.
Het gaat om 2 miljoen euro seedgeld dat afkomstig is van voormalige kopstukken bij Adyen, Worldline en GlobalCollect, plus oprichters van bekende marktplaatsen. Samen met zijn medeoprichters Freek Dix (CCO) en Mark van der Sluis (COO) geldt Voermans zelf ook als veteraan uit de betaalwereld.
Elke dag deze nieuwsupdate ontvangen?
Schrijf je in voor de MT/Sprout-nieuwsbrief Startups & Scaleups,
met elke dag het laatste nieuws over startups, scaleups en fuckups.
6. En dan dit: Batman verslaat Italiaanse copycat
Batman heeft gewonnen! Althans, een zaak over het logo van de superheld. Het Hof van Justitie van de Europese Unie vindt het Batman-logo onderscheidend genoeg om een beroep te mogen doen op bescherming als handelsmerk.
Dat betekent dat filmproducent Warner Bros een Italiaans bedrijf mag verbieden een afbeelding van een zwarte vleermuis in een wit ovaal op zijn kleding en petten zetten. Volgens het bedrijf brengen mensen die afbeelding niet per se in verband met Batman. Daarom stapte het bedrijf naar het patentenbureau om het beeldrecht in twijfel te trekken – tevergeefs, meldt Nu.nl.
Wat we ook lazen:
- Hoe gaat OpenAI om met onze privacy? Waakhond AP heeft de maker van ChatGPT een briefje gestuurd (Emerce)
- Amerikanen betaalden 60 miljoen voor doorstart Scotch & Soda (FD)
- Agtech-startup Source.ag voegt nog 2 verse miljoenen toe aan zijn Series-A ronde (persbericht)
- Mooie nieuwe klant voor kledinginzamelaar Drop and Loop: Livera (RetailTrends)
- Podcastmarkt in Europa is goed voor 1 miljard euro (persbericht)
Lees ook: Drop & Loop tovert versleten kleding om tot nieuw textiel