Arjen van Mierlo (1969)
Endemol – ceo Endemol Azië
De populairste programma’s op de Chinese televisie trekken 350 miljoen kijkers. Geen wonder dat Endemol graag een stuk van de Aziatische koek wil. Op dit moment is Azië slechts verantwoordelijk voor een splinter van de totale bedrijfswinst (nog geen half procent). Binnen vier tot vijf jaar moet dat minimaal vijf procent zijn. Van Mierlo is de man die dat voor elkaar moet krijgen. De econoom Van Mierlo kende de Aziatische markt al een beetje, omdat hij er in een eerdere functie als manager ‘fusies en overnames’ een paar mislukte overnamepogingen deed. Sinds januari 2009 geeft hij vanuit Hong Kong leiding aan de 6.500 werknemers van de Aziatische divisie. Dit keer gaat hij voor goud: ‘We laten met deze stap zien dat we fysiek continu aanwezig zijn, ik kan nu meteen een afspraak maken.’
Bekijk het overzicht van alle 100 Goudhaantjes en lees meer over de totstandkoming van de lijst.
Lees ook het boek: Zeven eigenschappen die jou succesvol maken!