Deze week vertellen bekende Nederlanders over het belang van reputatiemanagement. In deel 1: Robert Schoemacher.
Wie: Robert Schoemacher (57)
Is: cosmetisch arts bij Perfect Age Centers
‘Zonder mijn naam had dit bedrijf nooit zo kunnen floreren. Ik heb mijn naam zelfs gedeponeerd. Ik wil niet dat iemand anders als ‘Dokter Schoemacher’ door het leven gaat.
Eigenlijk is het toevallig zo gekomen. Toen we ooit besloten publiciteit op te zoeken, vonden de collega’s hier dat ik dat moest doen. Ik vond het doodeng, maar het ging me toch goed af. En daarna hebben we elke kans gepakt.
Op een gegeven moment zat ik bij het programma De Lekkerste… samen met Mental Theo het vlees van mannen en vrouwen in badpak te keuren. Dat soort dingen doe ik nu niet meer…
Vergrootglas
Bekendheid heeft voor- en nadelen. Je wordt vaak uitgenodigd op premières en in mooie restaurants, dat is leuk. Nadeel is dat al je bewegingen onder een vergrootglas liggen, vooral negatieve. Je ziet het aan de deconfiture van Bram Moszkowicz. En reputatieschade kun je zomaar oplopen.
Ik wilde een keer een man te lijf, die snel zijn auto neerzette waar ik wilde parkeren en ook nog eens een grote bek had. Mijn vrouw schreeuwde: ‘Doe normaal man, straks staat het in de krant!’
Daar moet je je altijd van bewust zijn als je een bekende kop hebt. Ik realiseer me dat mijn uiterlijk ook mijn handelsmerk is, maar mijn criterium is dat ik er verzorgd uit moet zien, en mezelf niet moet verwaarlozen.’
Lees ook:
- Bekijk hier de eerste 50 van de MT500
-
Managers kiezen Shell als bedrijf met beste reputatie
-
Naam en faam deel 1: Robert Schoemacher keurt geen vlees meer
Deze hele week interviewen we elke dag een bekende Nederlander, die inzicht geeft in hoe hij (of zij) zijn reputatie managet. Deze interviews zijn recent ook in de printeditie verschenen. Ben je nog geen abonnee? Vraag de huidige editie dan aan als gratis proefnummer.