Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Scherp onderhandelen #2: Zo vraag je hogere prijzen met het ‘loss aversion’ effect

Stel je hebt een product of dienst met een ‘basispakket’ en een paar extra uitbereidingen of features. Hoe zorg je er dan voor dat mensen een zo uitgebreid mogelijk pakket bij je afnemen? Slimme onderhandelaars maken in hun offertes of voorstellen gebruik het ‘loss aversion’ principe.

Mensen hebben een hekel aan verliezen, dat vinden we vreselijk en willen we dolgraag vermijden. De manier waarop je prijzen presenteert heeft dan ook een grote invloed op de beslissing van de klant. George van Houtem legt uit waarom je er tijdens een onderhandeling of verkoop verstandig aan doet om hoog in te zetten.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In de video een voorbeeld van een pizzaketen uit Amerika die het principe van loss aversion briljant toepaste. Deze truc kun jij ook gebruiken in je prijsvoorstellen.

Bekijk ook:
#1 Waarom je nooit om het budget van de ander moet vragen