Uw organisatie is een arena van complexe belangen. In de achterkamers van uw organisatie vindt de werkelijke besluitvorming plaats. Maar welke spelregels gelden daar?
Datum: 13 september 2016
Locatie: Mediaplaza, Utrecht
Prijs: € 995,- (excl. btw)
Bekijk de website voor meer informatie
Politieke Intelligentie
In dit seminar brengen we de beste specialisten samen op één podium vol onthullende inzichten en praktische tips. Van 'infiltratiejournalisten' tot een doorgewinterd politicus en professionele beïnvloedingsexperts: zij laten zien hoe politieke dynamiek werkt, waarom mensen in een groep anders doen dan als individu, wat systemen met mensen doen. En hoe u méér invloed uitoefent, zelfs zonder macht.
Specialisten op één podium
In dit seminar brengen we de beste specialisten samen op één podium. Van ‘infltratiejournalisten’ tot beïnvloedingsexperts. In een fascinerende cocktail vol onthullende inzichten en praktische tips.
Joris Luyendijk veroorzaakte een kleine aardbeving met zijn boek ‘Dit kan niet waar zijn’. Het ging meer dan 300.000 keer over de toonbank. In dit seminar gaat Luyendijk in op ‘denken in prikkels’. Zijn prikkels beter dan regels? En wat doen prikkels met mensen? Hoe gaat en ging dat in The City, Luyendijk is zeer openhartig over zijn ontdekkingen.
Jeroen Smit besteedde een deel van zijn journalistieke carrière aan het in infiltreren in complexe bedrijfspolitieke processen bij Ahold en ABN Amro. Het leverde hem twee bestsellers op: ‘Het Drama Ahold’ en ‘De Prooi’. In dit seminar gaat hij in op de Machiavellistische machtsprocessen die hij ontrafelde. Fascinerend!
Elisa de Groot is expert in het strategische machtsspel in organisaties. Ze schreef er diverse boeken over, waarvan ‘Stratego voor Vrouwen’ het meest in het oog springt. De Groot laat in dit seminar zien hoe u communicatief handig inspeelt op de karaktertrekken van uw kantoorgenoten. Een sessie met flinke ‘eye-opener-dichtheid’.
Edward Stolze leidt één van de beste reclamebureaus van Nederland. Hij laat zien hoe u mensen beïnvoed zoals reclamemakers dat doen. Zijn reclamebureau Being There is al meer dan tien jaar het bureau van allerlei grote en kleine merken. Edward laat zien hoe reclamemakers de juiste snaar raken en wat u daarvan leert.
Mischa Coster is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters, een adviesbureau dat organisaties helpt om inzichten uit de psychologie toe te passen. Coster laat u zien hoe u technieken die bol.com en booking.com gebruiken herkent en gebruikt voor uw eigen plan.
Erik van Venetië is lobbyadviseur, hij adviseert en traint bedrijven en overheden op het gebied van lobby & public affairs. Hij schreef ‘Het Grote Lobbyboek – de ongeschreven regels van het spel’. Tijdens dit seminar doet hij een boekje open over zijn dagelijkse werk.