In offertes, op websites, in brochures: bedrijven beloven nogal wat. Maar wil je de verwachtingen overtreffen, dan moet je niet te veel beloven. Maak daarom realistische afspraken met de klant en probeer die te toppen. Zo kan je niemand teleurstellen en zijn klanten altijd blij.
Een stapje extra zetten
Daarnaast gaat het erom dat je iets meer voor de klant doet. Niet de hele dag door, maar bijvoorbeeld één keer per dag. Vooral de topklanten, Burgers noemt dit A-klanten, verdienen extra aandacht. In een eerder interview met MT zei hij: ‘De beste nieuwe klanten krijg je via je huidige topklanten. Het is dus belangrijk om die tevreden te houden. Dat kun je doen door af en toe wat extra’s te doen voor je A-klanten, de topklanten. Zij genereren de meeste omzet voor het bedrijf, dus die wil je blij houden. Het kost meer geld om nieuwe klanten binnen te halen dan huidige klanten tevreden te houden’.
Evenement Online programma: Een fan per dag
Hoe maak je van bestaande klanten fans? In deze online cursus legt Jos Burgers uit hoe jouw bedrijf klantgerichter kan opereren.
lees verder