Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Seminar Michael Porter over strategie

In dit seminar leert u hoe u een succesvolle strategie ontwikkelt en blijvend concurrentievoordeel behaalt.

Michael Porter maakt in het seminar duidelijk waarom strategie weer op de managementagenda staat. Zeker in deze tijd is het van belang om flexibel te zijn. Porter laat u onder meer zien hoe u uw strategie aanpast aan veranderende economische omstandigheden.

Waarom dit seminar?
Waarom staat strategie weer op de managementagenda? De afgelopen jaren is het verlies aan strategische focus gemaskeerd. Michael Porter was een van de eersten die waarschuwde voor dit gevaar. Strategieën waren vaak gebaseerd op ‘me-too' en er werd niet gestuurd op toegevoegde waarde. Blijvend concurrentievoordeel was ver te zoeken. Juist in economisch mindere tijden breekt dit een organisatie op.

Aspiratie
Volgens Michael Porter is het droevig gesteld met onze concurrentiepositie. Nederlandse ondernemingen hebben nog steeds geen strategie. Veel organisaties denken dat ze een strategie hebben, maar hebben er geen. Strategie wordt verward met aspiratie. Keuzes worden niet gemaakt. Veel organisaties lopen achter de muziek aan. Het is de hoogste tijd dat managers stilstaan bij de strategie van hun organisatie.

Adaptief
Michael Porter laat u zien hoe u uw bedrijfsstrategie aanpast aan veranderende economische omstandigheden. Strategische flexibiliteit is immers noodzaak. Strategieën van twee jaar geleden zijn nu vaak waardeloos. Alléén bedrijven die adaptief kunnen omgaan met hun strategie, hebben blijvend succes.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Klik hier voor meer informatie over dit seminar