Rob Eijkelenkamp (1968)
Telegraaf Media Groep – Algemeen Directeur Telegraaf Media Nederland
Na bestuursvoorzitter Ad Swartjes is Eijkelenkamp, als directeur van het grootste bedrijfsonderdeel, de belangrijkste man bij TMG. Hij is binnen het concern ook de man met de vernieuwende ideeën – en daar is op dit moment hard behoefte aan. Net als andere mediabedrijven, maakt TMG een moeilijke tijd door. In 2009 was de omzet (600 miljoen euro) maar liefst 75 miljoen lager dan het jaar daarvoor. Dat betekent dat er stevig gesneden moet worden in de uitgaven en er bij de hele groep vijfhonderd banen verdwijnen. Voor Eijkelenkamp een mooie gelegenheid om zich als crisismanager te bewijzen. In zijn eerdere functie als ‘Chief synergy officer’ liet hij al zien zware managementklussen niet uit de weg te gaan.
Bekijk het overzicht van alle 100 Goudhaantjes en lees meer over de totstandkoming van de lijst.
Lees ook het boek: Zeven eigenschappen die jou succesvol maken!